TW
0

El jutge d'instrucció del cas Maquillatge ha citat de nou a declarar a Miquel Oliver, expresident de la Xarxa de Televisions i exadministrador de la productora Video U, i a la seva exdona Luisa Almiñana, ambdós imputats en aquest cas de presumpta corrupció durant la passada legislatura. Segons han informat a Efe fonts jurídiques, Oliver i Almiñana seran preguntats el dia 10 de maig a partir de les 10.00 hores sobre la seva vinculació a la Xarxa de Televisions, una xarxa de televisions locals que va rebre una subvenció de 280.000 euros suposadament irregular del Consell de Mallorca.

Aquesta subvenció es va atorgar per a la investigació, catalogació i digitalització dels materials audiovisuals d'interès que facilitassin les televisions locals a la Televisió de Mallorca. El jutge investiga aquesta subvenció, concedida a proposta de l'expresidenta del Consell i del Parlament Maria Antonia Munar -en llibertat sota fiança per aquest cas- i que es va repartir a parts iguals entre les televisions locals, perquè, segons va declarar en el seu moment la directora general de la Radiotelevisió de Mallorca, la catalogació no existeix.

Notícies relacionades

El jutge atribueix a Oliver la sol·licitud de l'esmentada subvenció, ja que alguns d'imputats el van responsabilitzar de la idea de cedir els drets de les imatges de les televisions locals per crear un arxiu audiovisual que, pel que sembla, mai no es va fer. El titular del Jutjat d'Instrucció número 2, Juan Ignacio López Sola, encarregat de les indagacions del cas Maquillatge, ja va retirar el passaport a Miquel Oliver i va imposar una fiança personal de 100.000 euros a Luisa Almiñana.

Almiñana era administradora de la productora Badia Difusió, que es va fusionar amb Vídeo U -la qual administrava Oliver- i després es va beneficiar de contractes milionaris del Consell durant la legislatura passada, entre ells la posada en marxa de la Televisió de Mallorca. Ambdues van ser suposadament adquirides, mitjançant testaferros, per Munar i l'exvicepresident del Consell i expresident d'UM Miquel Nadal.