TW
0

El portaveu del PP en el Parlament, Francesc Fiol, ha subratllat avui que "igual com tot el món", l'expresidenta de la Cambra balear, Maria Antònia Munar, té dret a "no ser condemnada" pels mitjans de comunicació o l'opinió pública, ja que les qüestions que s'investiguen entorn de qui fos també presidenta del Consell de Mallorca "han de provar-se en els tribunals, que són els que determinen la innocència o culpabilitat d'una persona."

En declaracions a Europa Press, Fiol ha recalcat que cal ser "prudents i cautelosos" amb la situació processal de Munar, per a qui ahir el jutge va decretar presó sota fiança de 350.000 euros, així com una caució de responsabilitat civil de 2,6 milions d'euros. En aquest sentit, ha recordat que les fiances "mai no suposen una condemna, sinó que només són unes mesures cautelars per garantir que si es produeix la condemna, es garanteixi els pagaments corresponents".

Notícies relacionades

En aquest sentit, ha dit que ell no desitja la condemna ni l'absolució de ningú, sinó que "triomfi la veritat i si s'ha fet una mica malament, que es respongui per això i si, no que es pal·liï el dany que s'hagi pogut fer aquesta persona".

Finalment, ha lamentat la imatge "negativa" que ofereixen les Balears pels diferents casos de corrupció, de manera que ha dit que és "una pena que sigui així, quan les illes també serien mereixedores de sortir en les notícies per les seves moltes coses positives". Per aquesta raó, ha recalcat que s'ha "de superar" aquesta situació en la qual diversos exdirigents polítics, entre ells, l'expresident del Govern Jaume Matas o Munar estan sent investigats per la presumpta comissió de delictes relacionats amb la corrupció.