TW
0

"No és una situació que es doni habitualment, però pot passar", assegurà ahir el jutge instructor 3 de Palma, José Castro, a preguntes d’aquest diari sobre el fet que dilluns passat hagués de declarar com a testimoni durant el judici del cas Son Banya contra el policia Pepote i el clan de la Paca. Castro assegurà que aquest fet no ha pertorbat en cap moment la seva feina, que continua duent a terme amb total normalitat.  Cal recordar que Castro s’inhibí de la instrucció del cas que ara s’està jutjant a l’Audiència Provincial per "enemistat manifesta" amb el suposat policia corrupte del cas, Pepote, que a més havia estat gravat fent declaracions sospitoses que podrien apuntar el jutge Castro com a possible implicat. Respecte a la inhibició, el magistrat assegurà ahir que es tracta d’una mesura "prevista" per la llei en casos com aquest i en altres.

Dimarts passat, l’endemà de declarar en el judici del cas son Banya, José Castro va haver de tornar a declarar com a testimoni en un altre judici, en aquest cas contra dos membres del Lobby per la Independència acusats de calúmnies per haver permès la publicació d’uns articles en què els autors es preguntaven si Castro estava "a sou" de la Paca. El misser dels dos acusats retragué al jutge que hagués posat una denúncia, ja que ell mateix havia reconegut la relació professional i "personal" amb Pepote. Un vincle que es trencà, precisament, arran de l’evolució del cas del segrest i les tortures a Son Banya per un robatori presumptament relacionat amb delictes de narcotràfic.

La història de la cinta, els doblers, Pepote i la Paca

Els darrers dies el jutge instructor José Castro ha hagut d’acudir com a testimoni a dos judicis que han tingut lloc a Palma. Aquest dilluns comparegué davant el tribunal que jutja el cas Son Banya per explicar el seu paper en la instrucció dels fets que ara es jutgen.

Notícies relacionades

La maleïda gravació
El 27 d’abril de 2006, dies després dels suposats robatoris i tortures al poblat, la Paca enregistrà en una gravadora oculta en els pits de la seva filla, la Guapi, una conversa que ambdues van mantenir amb l’excap del Grup d’Atracaments de la Policia Nacional espanyola. José Gómez va dir, entre d’altres coses: "El jutge no va a fotre, t’ho dic perquè jo hi he tingut una conversa d’una hora i escaig aquest matí".

Pepote apunta
El 7 de novembre de 2006 la Paca va prestar declaració davant el jutge José Castro. En la seva compareixença, la narcotraficant afirmà que Pepote li va dir que "ho tenia molt bé amb el jutge Castro i que si pagava la cosa quedaria en no-res".

"Enemistat manifesta"
El novembre de 2006, el jutge Castro féu saber que s’inhibiria del cas que instruïa els suposats robatoris i tortures a Son Banya, tot aferrant-se a l’enemistat manifesta que sentia per Pepote després d’escoltar la famosa gravació.

Primer acusa, després riu
Dilluns, Castro declarà que ell "reia" quan sentia que se l’acusava de cobrar de la Paca, tot i que l’endemà testificà en un judici per una denúncia de calúmnies que ell posà precisament per això.

Insinuació sospitosa
En la sessió de dilluns, un oficial de la Policia declarà que els acusats del clan de la Paca eren presentats sempre a la Justícia quan Castro estava de guàrdia.