TW
0

El projecte constructiu de la primera fase del tramvia de la badia de Palma, que ha d’unir el centre de Palma amb l’aeroport de Son Sant Joan, estarà llest abans del proper estiu, amb l’objectiu d’adjudicar les obres perquè puguin començar durant el segon semestre de 2009. Dins el Pacte existeix el compromís que abans del 2011 estigui en servei almanco algun tram d’aquest nou transport públic, assenyalat com una de les promeses ‘estrella’ d’aquesta legislatura.

Aquestes són les previsions respecte als treballs que es fan a la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori, avançades pel president del Govern, Francesc Antich, durant el passat Debat sobre l’estat de l’autonomia. Actualment, se n’està redactant el projecte bàsic –aquell que ha de determinar ja de manera clara el seu traçat– i es preveu que aquesta tasca estigui enllestida abans de final d’any per començar amb el document definitiu.

En els detalls avançats dels primers esborranys sobre el traçat, el tramvia partirà des de l’estació Intermodal de plaça Espanya de Palma i anirà per les Avingudes –es preveu reduir a la meitat el trànsit de vehicles– fins a connectar amb el futur palau de congressos. Després d’un debat intens, sembla que s’optarà perquè el tramvia circuli per la segona línia ja des del Portitxol i el Molinar, continuant pel Coll d’en Rebassa i Can Pastilla fins a un enllaç cap a l’areoport.

Reordenació del trànsit

No obstant això, ara, en l’elaboració de l’avantprojecte, encara s’estan intentant resoldre nombrosos punts que poden esdevenir conflictius. Aquests, principalment, tenen a veure amb les reordenacions del trànsit de vehicles que implicarà el pas del tramvia per nombroses zones, des de les mateixes Avingudes fins a diferents punts de la segona línia de la Platja de Palma.

En les darreres setmanes la batlessa de Palma, Aina Calvo (PSOE), ha fet diferents declaracions ‘pressionant’ el Departament de Mobilitat del Govern (Bloc) perquè el tramvia fins a l’aeroport, almanco en una part, sigui una realitat abans del proper any electoral, el 2011. Aquest primer tram s’entén que seria el que comprendria el traçat urbà dins Palma. L’Ajuntament depèn d’això per afrontar una reordenació del trànsit clau que afectarà uns 20.000 vehicles que transiten cada dia per dins Ciutat.