La Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori va animar avui els ciutadans a utilitzar el metro de Palma a partir del pròxim dilluns, 28 de juliol, quan es reobrirà el servei després de romandre tancat durant deu mesos per les greus deficiències detectades en la seva estructura, temps en què s'han executat les obres de reparació que han tingut un cost de 28 milions d'euros.
Després de realitzar un trajecte en el suburbà amb diversos mitjans de comunicació, el director general de Mobilitat, Antoni Verger, va afirmar que el metro funciona amb “total seguretat” i pot “garantir-se una correcta explotació” d'una infraestructura “tan important” per a Palma i el conjunt de Mallorca. “Ara mateix el metro és segur i les inundacions queden descartades”, va asseverar.
Després d'emprendre les reparacions, el metro entrarà en funcionament amb una freqüència de quinze minuts. El primer sortirà a les 06:30 hores de la Plaça d'Espanya i a les 06:45 hores de la Universitat. Tres combois circularan simultàniament en la línia que uneix la capital i el campus.
El preu del bitllet serà de 0,90 euros i diferents tarifes amb bonificacions per a menors de 26 anys i majors de 65 anys, que serà de 0,45 euros.
Verger va reiterar que el Govern descarta augmentar les línies de metro durant aquesta legislatura. En aquest sentit, va aclarir que tampoc no s'ampliarà la línia fins al Parc Bit, perquè malgrat que es tractaria d'una actuació positiva, “no és justificable pel nombre potencial d'usuaris que tindria aquest tram”, va recalcar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Manco metro i més doblers per educació i sanitat. A Extremadura les dentadures postisses son gratuïtes ( o lo que és més fotut, les paguem nosaltres) mentre que a Balears les hem de pagar de la nostra butxaca.
Je je je ,,,,ara si ?
I per quant el "puente desde Valencia hasta Mallorca"
Bilbao és més petit i té metro. El metro és el futur d'una Mallorca que ara per ara està totalment urbanitzada. El tramvia és una parida com un temple, que només serveix als guiris i per emprenyar a la gent d'aquí que no deixarà el cotxe per un sistema de transport inútil. Allò més important ara és que la població de Palma i voltants (Marratxí, Calvià, Establiments, s' Arenal) no entri amb cotxe a la ciutat
Bon dia a tothom, som el representant d'uns grups d'amics que ens hem unit amb el lema "METRO NO!, LITRO SI" pensam que la projecció turística que ens pot donar a nivell mundial el fet de tenir un LITRO aquàtic, sobre tot a l'estiu pot generar una forta ocupació turística. Tothom en rodetes, manguitos i banyadors!! LITRO SI!! METRO NO!!
"A la merda amb el finançament"... el finançament, t'agradi o no, és important. i respecte al que dius de Granada, Màlaga i Sevilla, mira un plànol de les ciutats i ho veuràs. El Metro no es pot fer sense un sostre mínim d'usuaris potencials per kilòmetre. Les ciutats han de tenir prou densitat d'habitants! La solució seria la independència i gestionar els nostros doblers, i poder fins i tot tirar-los al fems, com és fer un Metro per a quatre usuaris; com el que tenim, vaja! Els doblers del Metro s'han d'emprar en fer infrastructures que vertebrin el territori i que millorin la mobilitat del ciutadà.
A la merda amb el finançament. Resulta que hi ha dobles per finança metros a Granada, Màlaga, Sevilla i altres ciutats i nosaltres hem d'agafar cotxe o passar-nos hores a les parades de bus perquè el transport públic és una merda. Som un patidor, per convenciment, del transport públic i per això vull una bona xarxa de metro còmode i ràpida. Després de xerrar d'aquest tema amb coneguts meus, me n'adonat que els defensors del tramvia són els que no agafan un bus ni per equivocació. Sempre el cotxe cap amunt i cap avall.
Els que parlau tant de fer ramals de metro d'un punt a l'altre de la ciutat de Palma, hauríeu de sabre el que costa la construcció (més de 30 M€ per km), l'explotació (amortització del material mòbil) i el seu manteniment (de la infrastructura i del material mòbil). Si sapiguéssiu què costa, sabríeu perquè a una illa com la nostra, ara mateix, amb el sistema de finançament que tenim, i amb les hipoteques passades, NO ES POT CONSTRUIR MÉS METRO!
El que estaria bé és fer un ramal des de l'estació del cami dels reis fins els nou hospital. Aquest si que tendria molts d'usuaris i evitaria fer el segon cinturó. Ja que el mal està fet, al manco evitariem mals pitjors.
Jo per si un cas no l'agafaré els dies que vegui ennuvolat xD