De moment, la part que unirà el nucli llorencí de Son Carrió amb Porto Cristo "es troba en fase d'estudi i es deixarà pendent almenys fins a la pròxima legislatura", aclareix el director general de Mobilitat, Antoni Contestí. En qualsevol cas, des del Consistori manacorí, l'edil d'Urbanisme manifesta que "tots els qui vivim a Porto Cristo hem d'estar contents, perquè el projecte del futur ramal respon a les reivindicacions que durant anys hem fet des de tots els nuclis de població del municipi".
Cal recordar que la construcció de la línia ferroviària fins a Porto Cristo ja es preveu en el projecte del tren tram que unirà Manacor amb Artà. Així, s'ubicaran uns tallers i unes cotxeres a Son Carrió, precisament l'estació des d'on ha de partir el primer ramal que arribarà fins a la costa.
Reunió per gener
Segons ha avançat a aquest diari Bernat Amer, el titular d'Urbanisme a la capital del Llevant, "després de les festes de Sant Sebastià ens reunirem amb el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, per acordar el traçat del tren tram pel passeig del Ferrocarril".
Serà llavors, presumiblement, que des de l'equip de govern de Manacor (PP-AIPC), en principi contrari al pas del futur tramvia per dins la ciutat, en concret per l'actual passeig, plantegin com a compensació la possibilitat d'allargar l'eix ferroviari fins a Porto Cristo.
Amb tot, l'estudi d'enginyeria que ha definit el recorregut de la línia prevista entre Manacor i Artà ja ha plantejat al primer d'aquests consistoris els dos corredors que s'estudien per enllaçar Son Carrió amb Porto Cristo. Així, el traçat nord sortiria del nucli llorencí i passaria per la falda nord del puig de Son Tovell per discórrer després en paral·lel a la carretera MA-4022, que precisament uneix Porto Cristo amb Son Carrió.
L'altra opció que proposen des dels Serveis Ferroviaris de Mallorca és el corredor sud. Partiria de Son Carrió i passaria pel vessant sud de Son Tovell per enfilar cap a la MA-4020, que connecta Manacor amb PortoCristo, i acabar en aquest centre turístic.
A més, tal com està dissenyat el projecte damunt el mapa, l'estació d'arribada a Porto Cristo se situaria a la plaça coneguda com del Monument, un petit espai situat a l'àrea urbana d'aquesta localitat i que es troba entre l'avinguda dels Pins i la carretera de Son Servera. Aquesta serà, per ventura, la primera estació del futur tren tram al nucli turístic del Llevant, una fita que des de la Sala fan comptes assolir ben aviat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Això és moneda de canvi. Partint del comentari de Toni S és bo de veure que en Pastor deu haver dit que si se vol que el tren passi per Manacor i evitar dues estacions de tren aleshores el conseller ja sap què ha de fer. Tren fins a Porto Cristo. Que parli el conseller i que expliqui el per què.
...cristo !!! si que n'hi ha de guany amb això de fer línies de tren. En Mateu de son Carrió ( "en cinc-centes mil", bé ara en "tres o quatre mil") es veu que de petit ja pensava jugar amb trens...idò ara ho ha aconseguit. Es veu que hi ha una bona guarda d'interessats. Ja que hi són per què no fan una volta per sa Gruta?, i una per sa Marineta...
El Port de Manacor no té places hoteleres. A les coves hi van en bus tgurístic. Per què necessiten el tren dos mil habitants? Per què gasta el Govern en territori PP sense necessitat? És més necessària una línia Palma-Aeroport,Llucmajor,Campos Santanyí, Felanitx, Manacor, que comunicaria el sud-est i donaria lògica amb l'accés a l'aeroport. Porto del Cristo no mereix tren. És un xantatge? Que parli el conseller.
Per la mateixa raó el tren també s'hauria de desviar a Cala Millor que duplica en habitants i visitants Porto Cristo. La veritat no entenc el per què.
Més destrucció. Està clar que el batle de Sant Llorenç i Son Carrió ja ho té tot decidit, perquè sino suposam que també el convidarien per mirar el traçat.
Au ido....ara destruirem Son Tovell,que no els bastaria un linia de bus als portenyos per arribar a Son Carrio.
mentrestant, Llucmajor, Campos, Colònia de Sant Jordi, Ses Salines, Santanyí i Llucmajor...és a dir...uns 76.000 habitants...segeuixen sense tenir ni una sola proposta de transport públic ferroviari. Totes les comarques tenen o tendran algun tipus de línia de tren que les connecti amb ciutat....el Migjorn no.... Convé que el Govern pensi, que de tenir contents tots aquests pobles (territori PP) les coses podrien canviar (i molt) al seu favor....i 76000 vots, són 76000 vots!!