Passar les barreres del camí de Ternelles amb autorització municipal ja és possible. El batle de Pollença, Joan Cerdà, ha autoritzat el pas de més d'un centenar de persones pel camí de Ternelles des que el 12 d'octubre centenars de persones convocades per l'associació ProCamins Públics protagonitzassin la marxa a favor de l'ús públic del camí, marxa que va concloure amb la destitució del regidor Bartomeu Cifre (PSM), que botà la tanca.
Aquell dia, la Policia Local custodiava per ordre del batle l'entrada al camí per fer complir la sentència amb què el Tribunal Suprem reconeix l'ús públic d'aquesta via i en limita el pas a vint persones diàries per raons mediambientales. La resta de manifestants botaren la tanca. Pro Camins denuncià que mai fins llavors l'Ajuntament s'havia implicat per garantir el compliment de la sentència.
Cent persones
El batle confirma ara que des que es va fer la manifestació més d'un centenar de persones han passat legalment la barrera. Joan Cerdà autoritza les sol·licituds formulades a través del registre d'entrada de l'Ajuntament sempre que no superin la quota permesa i se demani amb temps i forma. Escolars, excursionistes i particulars han transitat així per la via el darrer mes i mig. El primer edil trasllada l'autorització a la propietat de la finca que "de moment no ha posat impediments", va dir Cerdà, tot i que no se n'ha expropiat l'ús.
El batle es va referir a aquesta qüestió en el transcurs de l'últim ple, durant el qual es debateren dues mocions del PSM i Alternativa Esquerra Unida Els Verds per "delimitar el traçat del camí públic de Ternelles, "recuperar el camí" i una tercera per sol·licitar un informe jurídic sobre la possibilitat que el batle en decreti l'obertura. Aquestes peticions foren rebutjades. La proposta d'obertura d'un expedient d'investigació sobre la titularitat pública del camí que l'equip de govern (UM-PSOE) vol consensuar haurà d'esperar fins al 15 de desembre. El batle guardà un secretisme total sobre aquesta qüestió de la qual només es va desprendre durant el ple que s'ha detectat algun tipus d'error que podria dificultar-ne el procés de declaració pública.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Tot això és una COMÈDIA per no deixar passar a la gent.
qui té la coa de palla aviat es crema. Tranquil expectant tu seràs dels 20 que el dia del pi o d'u pi (el que t'agradi més) podràs entrar. No passis pena.
PARTFORANA, tu segur que ets de fora poble perquè qualificar en Tomeu Cifre com un dels millors regidors de l´ajuntament es no tocar bolla,du´l a governar el teu poble i no el tornis.
I que en fa de comèdia aquest batle. ESTÀ SEGUR EL BATLE POLLENCÍ QUE EL DIA D'U PI NOMÉS ENTRARAN 20 PERSONES A LA FINCA DE TERNELLES? ESTÀ SEGUR QUE LES PERSONES QUE ENTRIN NO SORTIRAN DELS LÍMITS MARCATS COM A ZONA PÚBLICA? nO S'HO CREU NI ELL!!!!! i DAMUNT VA EXPULSAR UN DELS MILLORS REGIDORS DE L'AJUNTAMENT.
Quanta comèdia!