TW
0

Fins a 706 esportistes de 212 clubs de natació de tot Espanya i amb edats compreses entre els 13 i 16 anys participaran en el XXXII Campionat d'Espanya de Natació d'Hivern que se celebrarà entre demà i el diumenge a la piscina municipal de Son Hugo de 25 metres.

El president de la Reial Federació Espanyola de Natació, Fernando Carpena, que ha assistit a la presentació del campionat, ha destacat la presència de 706 nedadors inscrits, 415 al·lots i 291 al·lotes, i ha llançat un missatge a favor de la implicació de les institucions públiques fent suport als clubs ja que són els que formen els al·lots, ha explicat.

Segons ha informat la Federació Espanyola, competiran en categoria masculina els nascuts entre els anys 1996 i 1998, mentre que en la categoria femenina seran les nascudes el 1998 i 1999.

Es proclamaran campions de cada any encara que les proves es nedin en sèries atenent les marques acreditades sense tenir en compte les edats dels nedadors, i està previst que se celebrin 225 sèries en la suma de les 32 disciplines.

Cada nedador pot nedar un màxim de sis proves individuals.

El tinent de batle de Cultura i Esports de l'Ajuntament de Palma, Fernando Gilet, ha destacat que amb la celebració a Palma del campionat "la ciutat ha complert un dels seus grans objectius ja que Palma sempre ha tingut la ferma voluntat d'allotjar campionats nacionals".