TW
11

Les empreses Air Berlin, Meliá Hotels International i El Corte Inglés traslladaren ahir al president del Govern balear, José Ramón Bauzá, la necessitat que els comerços obrin els diumenges i dies festius amb l'objectiu de desestacionalizar l'oferta turística. Es tracta d'una mesura que preveuen impulsar en un "grup de treball" que es posarà en marxa pròximament, i que també abordarà la creació de clubs de producte sobre diferents matèries, com el senderisme i el golf. En la reunió d'ahir entre el cap de l'Executiu i els responsables d'aquestes empreses, també hi eren la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Salom, i el conseller de Turisme i Esports, Carlos Delgado.

L'objectiu de la proposta, segons el vicepresident de Meliá Hotels International, Sebastià Escarrer, és "crear àncores" que ajudin la resta a dinamitzar, per "crear experiències conjuntes" que puguin oferir als clients, tant estatals com estrangers. Escarrer indicà que també s'hi tractà la reticència que alguns comerços petits i mitjans tenen a obrir en dies festius, però assenyalà que "no es pot concebre un turisme del segle XXI en el qual el comerç no sigui una part essencial de l'experiència del turista", de manera que advocà per "facilitar, per part de tots, la creació d'aquest projecte".

Plataforma

Una altra de les propostes que cobra importància és la transformació de Mallorca com a "plataforma de compres", perquè els viatges sempre estan lligats al shopping, assegurà el director general per a Espanya i Portugal d'Air Berlín, Àlvaro Middelmann. Per al director general de Viajes El Corte Inglés, Javier Nuño, que acollí amb "entusiame" la iniciativa", es tracta de posar a disposició de les Balears una xarxa d'establiments d'àmbit estatal amb experiències similars, que ja s'han aplicat en altres comunitats autònomes i que funcionen.

Clubs de producte

Amb relació als clubs de producte, el vicepresident de Meliá manifestà que serà en cadascun d'aquests clubs on es realitzarà un diagnòstic per saber "com està la cadena de valor a l'hora de crear aquest producte i com es posa en valor". Segons diu, les Illes disposen d'uns "productes excepcionals", encara que considerà que no n'hi ha prou de donar-los a conèixer, sinó que també s'ha d'evitar "incongruències", com per exemple quan s'atura una cursa ciclista, ja que es produeixen problemes a l'hora d'anar per un municipi diferent.

"L'objectiu és dinamitzar i fer que el sector torni a generar ocupació i riquesa social a les Illes, amb l'aportació de l'experiència de l'empreses dedicades al turisme per oferir nous productes", sentencià Escarrer, per qui la reunió fou "un clar exemple que si ens comprometem en una mateixa direcció, es pot generar aquesta confiança que hi ha d'haver entre totes les parts".