TW
0

El Fons Monetari Internacional (FMI) ha millorat a l'alça el seu pronòstic per a l'economia espanyola el 2010 en augurar una contracció del Producte Interior Brut (PIB) del 0,4 per cent, dues dècimes menys de l'estimat el gener (-0,6%), mentre que ha mantingut la seva previsió de creixement del 0,9 per cent el 2011, en el marc d'una recuperació de l'economia global "més fort" del previst. En aquesta línia, el FMI augura un creixement del 4,2 per cent aquest any, tres dècimes més del previst el gener, mentre manté el pronòstic per a 2011 en una expansió del 4,3 per cent.

L'actualització de la previsions de la institució dirigida per Dominique Strauss-Kahn amb motiu de la presentació de l''Informe de Perspectives econòmiques' redueix l'encletxa respecte les previsions del Govern de 2010, per a quan l'Executiu espanyol espera una contracció de tres dècimes, encara que es manté clarament menys optimista de cara a 2011, quan el Govern preveu un repunt de l'1,8 per cent del PIB.

Malgrat aquesta nova millora en els pronòstics del FMI, que ja el gener van millorar en una dècima les seves perspectives, Espanya continua sent l'única gran economia que registrarà una caiguda del PIB aquest any, una situació que en el Vell Continent sol comparteixen Grècia (-2%), Irlanda (-1,5%), Xipre (-0,7%), Hongria (-0,4%), Islàndia (-3%) i Letònia (-4%).

Respecte a la desocupació, el FMI augura que les taxes d'atur assoliran aquest any el 19,4 per cent, més del doble del 8,4 per cent previst per al conjunt de les economies avançades i molt per sobre del 10,5 per cent previst per l'eurozona. No obstant això, el Fons espera una gradual reducció de la desocupació a partir de 2011, per a quan la taxa d'atur se situaria en el 18,7 per cent davant el 8 per cent anticipat per a les economies desenvolupades i el 10,5 per cent per a la zona euro.

Des del punt de vista de la inflació, els nous pronòstics de la institució internacional apunten que els preus registraran en Espanya un repunt de l'1,2 per cent aquest any i un 1 per cent el 2011, mentre que a l'eurozona pujaran un 1,1 per cent el 2010 i un 1,3 per cent el pròxim any, per sota del 2 per cent i de l'1,7 per cent, respectivament, que pujaran en el conjunt de les economies desenvolupades.

L'economia mundial creixerà el 4,2 % aquest any

D'altra banda, l'informe del FMI constata una fortalesa major de la prevista en la recuperació de l'economia mundial, per a la qual augura un creixement del 4,2 per cent aquest any tres dècimes per sobre de la seva anterior estimació, mentre manté el pronòstic per a 2011 en una expansió del 4,3 per cent. Tanmateix, la institució subratlla que, malgrat aquesta major fortalesa, l'esmentada recuperació registrarà diferents ritmes, amb debilitat en moltes economies avançades i amb força en la majoria de les economies emergents i en desenvolupament.