L'acte va ser presidit per una comitiva oficial encapçalada pel batle, Carlos Simarro, i tots els regidors de la corporació. En representació del Govern balear i del Consell de Mallorca van assistir la consellera insular d'Hisenda i Funció Pública, Margalida Roig, i el conseller autonòmic de Medi Ambient, Agricultura i Territori, Gabriel Company.
La comitiva va entrar al temple precedida per la Barra de Can Tamany, que es conserva des del segle XVI, portada en aquesta ocasió per Antoni Josep Insulsa, acompanyat pels xeremiers i seguit de la resta de personalitats.
Especialment ben rebuda fou l'entrada dels personatges infantils, amb les Valentes Dones menors, Laura Weingart i Alba Hauf i les Valentes Dones del 2012.
Finalment, Antònia Frau i Maria Antònia Oliver van entrar a l'església entre grans aplaudiments. També ho va fer la pregonera, Margalida Socias Edreira. Després que el batle Simarro i la regidor de Cultura i Festes, Mar Castañer, procedissin a investir les Valentes Dones i d'unes paraules d'agraïment no exemptes d'emotivitat, en les quals les noves titulars van expressar la seva satisfacció i il·lusió per haver arribat a fer realitat «la il·lusió de la seva vida», Margalida Socias va pronunciar un discurs que va qualificar com «un recorregut vital» pel poble, centrant-se en els records i vivències d'un passat social que va declarar «enyorar».
L'acte d'ahir representa també l'inici d'unes festes que culminen dilluns que ve en el gran simulacre del Firó en el qual participen centenars de membres dels col·lectius de pagesos, pageses i moros.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Com a solleric em sent molt insultat per les paraules d'aquest imbècil que signa com a "guiem colom". Tros d'ase incult, parteix a Espanya a disfrutar d'un vestit de faralaes que segur que t'agraden més... l'únic pitjor que un foraster que no vol integrar-se és un mallorquí renegat com tu.
Ara t´has traicionat a tu mateix, Guillem Colom!. Dius que estimes molt tot "lo mallorqui", i no tan sols vo9ls fer desapareixer la nostra llengua, sinó que ara renegues dels nostros vestits regionals, que no son pitjor que els d´altres llocs de la teva Espanya.
Si an aquell temps ses dones vestíen con ses d'es retrat, sa compren molt bé que vengesin pocs al.lots an el mon por part nostre. I no havía televisió. Quand es moros veren aquest paisatge vares fer anques enrera i cap a ca seva. I ses seves dones, mes o manco.