Imatge d'arxiu de l'Aiguafoc que es dugué a terme a la badia de Palma. | Jaume Lladó

TW
9

Les festes de Sant Sebastià 2013 disposaran d’un pressupost de 350.000 euros, un 37% menys que l’any passat, quan va ser de 545.000 euros. La crisi hi obliga, i la principal mesura adoptada per l’Ajuntament de Palma ha estat l’eliminació de l’Aiguafoc, la celebració del qual es va reprendre el 2012, amb una despesa de 118.000 euros. “Hem hagut de renunciar a l’Aiguafoc, malgrat que havíem intentat impulsar-lo”, afirmà ahir la regidora de Participació Ciutadana,Sandra Fernández. “No crec que els ciutadans entenguessin una despesa de més de 100.000 en focs artificials en temps de crisi”, va afegir. Malgrat tot, la intenció de l’Ajuntament és no només mantenir Sant Sebastià, sinó també la resta de festes que es celebren a Palma. “No seria just suprimir-les. Volem donar un esperit positiu a la ciutadania”, digué.

Una altra de les principals novetats per al proper Sant Sebastià serà  la introducció d’un procediment de negociat per a la contractació dels artistes que ocuparan els escenaris, que no variaran de nombre. El que es feia anteriorment era triar l’oferta més barata, sense cap possibilitat d’aconseguir una rebaixa en el caixet, que ara sí que podrà ser negociada. “El procediment es realitzarà mitjançant una mesa formada majoritàriament per tècnics i funcionaris”, assenyalà Fernández. La quantitat de doblers assignada a la revetla serà de 290.000 euros, 50.000 menys que la passada. De tota manera, es preveu una reducció extra del 20% de la despesa gràcies a la negociació dels caixets.

Notícies relacionades

La regidora insistí en la necessitat de la col·laboració publicoprivada i anuncià que “ja hi ha nous patrocinadors que no havien aportat res en dates anteriors” per a les properes festes. “També s’intentarà que hi hagi més activitats organitzades per la iniciativa privada”. Així mateix, els programes amb la informació de les festes patiran una reducció dràstica i només se’n repartiran 75.000, just la meitat que l’any passat. El cost serà de 14.900 euros, gairebé 16.000 menys que el 2011.

Finalment, Sandra Fernández afegí que l’Ajuntament està obert que els ciutadans agafin la iniciativa i proposin activitats per Sant Sebastià 2013.

Quan se li demanà sobre si l’organització de les festes de Sant Joan retornarà a mans de la Federació d’Associacions de Veïns de Palma, la regidora indicà que “cap federació de veïns no s’ha posat en contacte amb Cort sol·licitant l’organització de les properes festes de Sant Joan, que enguany han estat un èxit”.