Els treballadors de l'IEB i del Cofuc treballaran a la seu del carrer d'Alfons el Magnànim. | J. TORRES

TW
5

La retallada del pressupost per a l'Institut d'Estudis Baleàrics (IEB) també vindrà acompanyada d'un canvi de seu. La institució que dirigeix Cristòfol Vidal deixarà el quart pis del número 24 del carrer dels Peraires i es mudarà a les dependències de la Conselleria d'Educació i Cultura, al carrer d'Alfons el Magnànim. L'objectiu és la reducció de despesa que tant predica l'actual Executiu popular, malgrat que això impliqui abandonar el centre històric de Palma. Aquesta decisió suposarà, segons expliquen fonts de la Conselleria, un estalvi de 25.000 euros anuals en concepte de lloguer.

Tanmateix, encara no hi ha una data fixada per al trasllat oficial, tot i que podria ser en breu. Segons el director de l'Institut Ramon Llull (IRL), Antoni Vera, l'objectiu d'aquesta decisió rau en el fet que s'unificaran a les mateixes dependències els treballadors de l'Institut d'Estudis Baleàrics i els del Cofuc. Precisament, Antoni Vera serà el responsable de la coordinació del Consorci per al foment de la llengua catalana i la projecció exterior de la cultura de les Illes Balears, mentre que Vidal continuarà exercint les tasques de coordinació de l'IEB.

Per enguany, l'Institut d'Estudis Baleàrics disposarà d'un pressupost total de 945.000 euros. Aquest es divideix en 423.635 euros per als serveis generals i 521.365 per a les tasques reals de promoció de la cultura pròpia. Aquestes xifres per al 2012 suposen que l'entitat han minvat el pressupost un 14,09% respecte dels comptes del 2010 i un 54,48% si els comparam amb els doblers que hi destinà la Comunitat l'any 2009.

Pel que fa a l'activitat de l'IEB, també s'ha vist reduïda d'ençà que hi ha el nou director, a l'espera dels nous comptes per enguany. Tot i això, el conseller d'Educació i Cultura, Rafel Bosch, anuncià el desembre passat l'organització d'una exposició amb Bernadí Roig com a protagonista, i una mostra específica de gravats. Aquesta darrera inclourà, segons el conseller, peces d'artistes com Santiago Picatoste i Miquel Barceló, entre d'altres. Malgrat l'anunci, encara no s'han fet oficials les dates d'ambdues mostres ni la ubicació. De moment, la pàgina web de l'Institut d'Estudis Baleàrics manté la seva adreça al carrer dels Paraires, a l'espera de nous canvis. L'anterior equip socialista, amb Santiago Juan al capdavant, ja reduí el pressupost i les dependències de l'IEB, que abandonà les oficines del cinquè pis i deixà sols les del quart.