El mallorquí Juan Pablo Caja desenvolupa la seva tasca a Barcelona.

TW
0

Puig, San Miguel, Dodot, Panrico, Sánex, Casa Tarradelllas, Nestlé, Danone i Font Vella són només alguns dels noms de les marques per a les quals ha fet feina Juan Pablo Caja Forteza (Palma, 1963) durant més de vint anys de carrera dins el món de la publicitat. Començà a Ciutat, a l'agència Madison, i ara encapçala Reinicia, un nou projecte que pretén respondre als nous temps que vivim. "Les coses són ara més difícils que mai. Es requereix molta imaginació i pocs focs artificials, perquè no hi ha espai per frivolitzar", assenyala. "S'han d'optimitzar els resultats amb els doblers que hi ha", assegura.

Aquest palmesà establert a Barcelona creu que "no és bon moment" per vendre "gairebé res", encara que reconeix que hi ha alguns clients més impopulars que altres, com ara els bancs i les empreses immobiliàries. "La gent prioritza i decideix comprar el que més necessita", subratlla. A la crisi s'hi afegeix el fet que "la comunicació està canviant", en bona part a causa de la potent irrupció de "les xarxes socials". "No pots esperar que una persona s'estigui quieta davant la televisió mirant un anunci. Internet permet ara una conversa gegant amb les empreses i això és bo tant per al consumidor com per a les empreses, que estan obligades a ser més honestes".

Malgrat tot, pareix que hi ha aspectes que no canvien, com és el paper adjudicat a la dona en el sector publicitari. "Parlam d'un àmbit que és terriblement conservador", afirma. "Els anuncis van per darrere la societat", continua Juan Pablo Caja que, a més de publicitari, també ha debutat com a escriptor amb la novel·la Cerveza caliente, que narra les vivències d'un jove en la Palma dels anys 80. "Es veu la ciutat que hi ha rere la postal", declara.