La música coral serà la protagonista aquest dijous als jardins del Museu Modernista de Can Prunera. La trentena de veus que integren la formació sollerica Pro Música Chorus interpretaran un melòdic concert dia 30 a partir de les 20 hores. En el programa hi figuren obres de diferents tendències, des del Signore delle cime de Di Marzi i la popular havanera de La gavina, com el cant espiritual Go Down Moses. Destaca també l'oferta de música tradicional tant de Mallorca com de Menorca que s'interpretarà en aquest recital estiuenc, amb peces com El copeo matancer i Fandango menorquí. Totes les interpretacions estaran sota la direcció del músic i pedagog musical Pep Alarcón, que porta la batuta del grup d'ençà del 2000.
Pro Música Chorus de Sóller és una formació amb llarga trajectòria fundada per Joan Mateu amb el nom de Coral Polifònica de Sóller. El 1982 adoptà el nom actual i obrí una etapa en la qual es treballa un repertori centrat sobretot en composicions romàntiques i impressionistes. D'aquesta època és la participació en la primera edició del Festival de Música de Bunyola. Entre 1986 i fins al 1993 va ser dirigida per Carles Ponsetí, alhora director del Cor de Cambra Studium.
Durant aquests anys, ha realitzat una gran activitat musical, concretada en un ampli repertori de concerts tant a capel·la com també amb acompanyament orquestral interpretant l'obra d'autors ben diversos. En els darrers temps ha col·laborat amb l'orquestra Karlsruher Kammerensemble els dos pics que ha visitat Mallorca (2007 i 2009), amb la qual ha oferit concerts a Sóller, Felanitx i Deià. L'estiu de 2010 interpretaren el Rèquiem de Rutter i Maitines de Nuestra señora de Guadalupe d'Ignacio de Jerusalem en terres alemanyes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.