Divisió de suports per a la instal·lació de les dotze noves làmpades de quatre metres de la Llonja. La ponència tècnica desestimà dimarts el projecte lumínic de l'arquitecte Pere Rabassa, però ahir la comissió de seguiment de les obres de l'edifici gòtic acordà just el contrari. Segons explicà el director general de Cultura, Pere Joan Martorell, la comissió enviarà un document a la Comissió de Patrimoni del Consell -qui en tendrà la darerra paraula- reclamant que a la restaurada Llonja s'hi col·loquin els dotze llums de quatre metres cada un proposats per Rabassa. "Aquests no alteren cap de les condicions ni normatives dictades per Patrimoni, sinó que el rebuig dels tècnics fou més aviat una qüestió subjectiva que no objectiva", assegurà.
Sobre aquesta base, la comissió on també hi fa part el conseller d'Educació i Cultura, Bartomeu Llinàs, entén que les noves làmpades "no alteren l'edifici, només la percepció visual".De totes maneres, la comissió reunida ahir també discutí la possibilitat d'il·luminar l'edifici de Guillem Sagrera amb focus col·locats a través de rails, cosa que descartà, ja que "suposari un efecte visual i arquitectònic encara més negatiu amb uns rails envoltant les columnes amb els focus", afegí. El mes desembre passat, Llinàs ja aventurà que la proposta de Pere Rabassa per il·luminar la Llonja podria crear "polèmica" i no s'errà. La darrera paraula la tindrà la Comissió de Patrimoni Històric i Urbanístic del Consell -formada per representants polítics- que divendres que ve, dia 25, haurà de decidir com s'il·luminarà l'edifici que està previst que obri al públic d'aquí a dos mesos.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Las lámparas son bonitas,tienen 1 diseño novedoso,no se por qué la gente las critica como tales,ya que en otro lugar quedarían espléndidas. Alguien sabe si será posible q los ciudadanos podamos acceder a la lonja para visitarla y fotografiarla algunos días antes de que nos destrocen para siempre "el efecto visual y arquitectónico" del edificio? Al trabajar para el patrimonio,uno de los fines no es mostrar y favorecer a los visitantes la correcta percepción del bien patrimonial, evitando todo aquello que interfiera o perjudique su diseño original? (la justificación de la cubierta cuál era?creo que la he olvidado)