Els retards dels pagaments del Consell de Mallorca comencen a ser una tònica habitual entre el sector cultural. Després de les reiterades reclamacions del sector editoral per l'impagament de les ajudes a l'Espai Mallorca, ara s'hi afegeix la crítica del gremi a la reducció pressupostària i d'exemplars per al suport genèric als llibres i CD editats en llengua catalana. Unes ajudes, recordava ahir l'editor Gracià Sánchez, que en comptes d'augmentar "amb els anys s'han anat reduint, tot i l'esforç que feim. En la segona fase de les ajudes -publicades al BOIB el passat 30 de novembre- hi ha tres vegades menys doblers", assegurà. I és que cal remuntar-se gairebé deu anys enrere per localitzar una partida pressupostària menor per al suport genèric. L'any 2002 aquestes ajudes abastaven els 150.000 euros. Enguany aquesta xifra s'ha reduit als 136.000, un 16% menys que l'any passat (24.000 euros menys). "No es té compte que, per sort, el sector ha crescut i si no es dota de contingut pressupostari aquestes ajudes no tenen sentit", afegia Gracià Sànchez del Gall Editor.
Reducció al suport genèric en català
El sector editorial està descontent amb la davallada pressupostària del Consell per a les ajudes dels llibres. Una part no ha cobrat les d'especial interès del 2009
Palma07/12/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molta tanca publicitària de Serra de Tramuntana i UNESCO, i poca feina de base per la nostra terra. Resum d'una legislatura.
No hi ha dret!
Menos mal que són dels seus! Si això ho fes el pp, què passaria?