TW
0

El joc de llenguatges fou una constant creativa que Joan Miró conreà amb gran habilitat i, en aquest, hi tenen un lloc destacat els treballs gràfics. Les seves infinites possibilitats tècniques continuen avui experimentant-se a la Fundació Pilar i Joan Miró a través del gravat, la litografia, la serigrafia, la fotografia o la impressió digital. N'és una prova l'exposició Edicions dels tallers gràfics 1995-2009, una mostra que repassa els catorze anys de trajectòria d'aquests tallers "a través de diferents tècniques i propostes que s'escapen de la bidimensionalitat artística", explicava ahir la directora del centre, Magdalena Aguiló.

La mostra, que es pogué veure a Tessalònica en un format més ampliat, ha passat gairebé desapercebuda aquesta Nit de l'Art, ja que l'activitat de la Fundació se centrà a la façana de Son Boter. Tot i això, encara queden dos dies per poder experimentar les tècniques dels treballs dels vint artistes que hi exposen i que ocupen tot l'espai de la Fundació previst per a mostres temporals.

Edicions dels tallers gràfics repassa catortze anys de tallers i beques del centre museogràfic i hi han passat artistes joves (avui amb un cert renom) i d'altres de ja més consagrats. Són el cas de Rafa Forteza, Mònica Fuster i Amparo Sard, tres dels artistes mallorquins que figuren en la llista expositiva amb prop d'un centenar d'obres. Hi destaquen, així mateix, els treballs de Joan Fontcuberta amb la seva 'mort en oferta', de la qual se'n pot veure una sèrie de tres propostes; o bé el particular abecedari de Jaume Plensa fet de litografia i fogratge; a més del Sara-jevo de Wolf Vostell, fins a la imatgeria illenca d'Alexis Leyva i el joc de peces de Mercedes Laguens. "Aquí es deixa palesa una feina ben important de la Fundació, tant pel que fa als tallers com les pròpies beques", afegí ahir Aguiló, qui subratllà la necessitat de mostrar als visitants les diferents tècniques seriades, un camp ben ampli que el mestre Miró també sargí amb gran cura.