TW
0

Son Moix visqué ahir una de les seves nits més estel·lars. Les pilotes que acostumen a rodar per la gespa de l'estadi deixaren pas a la lírica i al pop rock de la mà de dos grans mestres internacionals: Elton John i Andrea Bocelli. Fou un dels espectacle en directe més grans que es recorden a l'Illa i que va ser seguit per 25.000 persones ubicades entre les graderies i l'herba.

La combinació de lírica i pop rock no va decebre els seguidors. Els dos mítics cantants dugueren fins a Mallorca un repertori ben complet amb cançons conegudes. En la primera part del concert, Bocelli convertí l'estadi en un vertader auditori operístic i finalitzà ovacionat davant un públic que es posà dret. Per contra, la pujada d'Elton John a l'escenari fou més sobtada i els assistens deixaren les cadires de banda per ballar a ritme de Funeral for a friend.

Però el sarau havia començat moltes hores abans, quan a les cinc i mitja les portes de Son Moix s'obriren ben puntuals a un públic que a poc a poc anava tenyint l'estadi de colors. Tot i això, fou cap a les set del capvespre quan es començà a accelerar el ritme d'anades i vingudes de ciutadans encuriosits per saber què els revelaria la nit. Els gusts, és clar, estaven repartits entre els seguidors de la lírica i els amants de l'estil pop rock d'Elton John.
I a les 19.45 hores s'alçà el teló, metafòricament parlant, amb Victòria Maldi fent de mestra de cerimònies. A l'escenari comparegué la Coral de la Universitat de les Illes Balears i l'Orquestra Simfònica Ciutat de Palma, que tingueren el privilegi d'encetar l'espectacle amb les notes de Nabucco de Verdi.

Aquesta peça en solitari serví per escalfar els motors per quan Andrea Bocelli pujàs al cadafal amb els acords de Cavalleria rusticana. Vestit de blanc i amb la cavallerositat que el caracteritza, el tenor italià no decebé els seus seguidors i captivà més d'un fan d'Elton John. Durant dues hores seguides, Bocelli desgranà un repertori ben divers que passà de les notes de La Bohème a La Traviata i Rigoletto, que s'endugué unes fortes mamballetes. Ara bé, una de les ovacions més grans fou per al "Brindis" que cantà acompanyat de la soprano Saioa Hernández, a qui cedí gran part del protagonisme de la vetlada. Les Div4s, amb els seus vestits ben modelats, tampoc no deixaren indiferent ningú, sobretot amb els temes de Funiculí, funiculà. Calgué esperar fins al darrer tema per escoltar la profunda veu de la nord-americana Heather Headley amb el Canto della terra. Un sol bis donà per finalitzada la gran actuació d'un mestre que va saber combinar les cançons populars napolitanes amb ritmes més actuals i l'estil operístic de sempre.

Només mitja hora més tard arribà el moment més esperat. Elton Jonh, armat amb el vestuari que el caracteritza i unes ulleres de pasta blanques, féu botar de valent seguidors de totes les edats i nacionalitats. No debades, un bon grup de públic europeu havia vingut fins a l'Illa per veure un dels seus ídols. El sir no els decebé.

Acompanyat per la seva banda, el cantant britànic es deixà a casa el conegut piano de coa vermell, però arribà carregat d'energia després d'un mes de vacances per Niça. "Bona nit, Mallorca. És el primer cop que tocam a l'Illa i estam molt contents de ser aquí", anuncià a un públic ben animat. Era un panorama ben diferent a la solemnitat que tan sols una hora abans es respirava a Son Moix, però que va saber captivar de totes maneres amb els coneguts temes Take me to the pilot i Tiny Dancer, entre d'altres, davant un públic totalment embogit. Era la cirereta d'un espectacle que va saber combinar dues posades en escena completament diferents.