L'acte social de l'horabaixa reuní una munió de personalitats a Es Baluard. | Ferran Aguiló - E.P.

TW
0

La sala Miró del museu del Baluard s'estrenà ahir amb el reconeixement al seu màxim impulsor, Pere A. Serra, qui recordà l'obra i la figura del mestre català davant un públic que omplia per complet les dependències. Els assistents varen ser encapçalats pel president del Govern, Francesc Antich, i la ministra de Cultura, Àngeles González-Sinde, amb un vestuari massa 'juvenil' per a l'ocasió. El jersei de Devota & Lomba no s'adeia gaire amb les sandàlies de plataforma i les ungles dels peus pintades de blau.

Ben mudats sí que es deixaren veure els consellers Carles Manera, Joana Barceló, Josefina Santiago, Jaume Carbonero, Bartomeu Llinàs i Albert Moragues, col·locats a primera fila. Just devora, el delegat del Govern, Ramon Socias, 'aguantà' estoic tot l'acte amb el peu enlaire ajudat per les crosses (són coses del pàdel, comentaven alguns). Al seu costat, hi havia la presidenta del Parlament, Aina Rado, i la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, col·locades davant l'obra de Roberto Matta. Per part del Bloc, el seu líder, Biel Barceló, Margalida Tous i el conseller insular de Cultura, Joan Font, no es perderen l'acte. Tampoc no hi faltà una àmplia representació del partit popular, amb José Ramón Bauzá acompanyat de José María Rodríguez, Francesc Fiol, Maria Salom, l'exbalte Pere Rotger, Catalina Cirer i Julio Martínez. En canvi, UM va estar representada per Josep Melià, Catalina Julve i la batlessa d'Andratx, Isabel Alemany.

Malgrat ser dilluns dematí, l'acte congregà una nodrida representació de la societat illenca. A banda del sector polític, ben animats també es deixaren veure els galeristes Joan Oliver Maneu, Gabriel Vanrell i Joan Guaita, qui conversaren amb les crítiques Gudi Moragues i María José Corominas i la directora del Baluard, Cristina Ros. Els artistes tampoc no hi fallaren. Així, s'hi deixaren veure Joan Costa, Joan Bennàssar, Jaume Mir, Cristina Escape, Francesca Martí i la presidenta de l'Acadèmia de Sant Sebastià, Inés García Iniesta. Entre els col·laboradors de dBalears hi havia l'escriptor Guillem Frontera i el periodista Ferran Aguiló, acompanyats per Margalida Tous i Carme Llull, que arribaren plegats a l'acte. Ben puntuals també foren la rectora de la UIB, Montserrat Casas; el fiscal en cap de Balears, Bartomeu Barceló; el president del Tribunal Superior de Justícia, Antoni Terrassa, i el misser Rafael Perera.

L'acte no s'allargà gaire estona, no debades la ministra tenia ahir una agenda ben completa. Just en acabar, Sinde i Antich partiren 'embalats', mentre que part dels convidats continuaven conversant a la sala Miró, entre ells el doctor Alfonso Ballesteros i el matrimoni de Rosa Regi i Fernando Rotger. Mentrestant, part del públic començà desplaçar-se a la terrassa del Baluard per al petit refresc. Entre les rotlades hi eren el músic Joan Torrandell, l'historiador Joan Nadal, el músic Rafel Nadal, el metge Francesc Bujosa, l'escriptor Miquel Ferrà i Martorell i el dibuixant Pep Roig. En canvi, refugiats del sol hi havia el batle de Sóller, Josep Lluís Colom, amb els responsables del Tren de Sóller, Óscar Mayol, i Vicenç Sastre. Els bessons convidaven a les amicals converses.