Cent catorze anys després de la primera edició, les rondalles mallorquines no han caigut en desús, perquè "una cosa que ha sobreviscut segles vol dir que arriba a la gent". Així ho assegurava ahir l'editor Francesc Moll en presentar la col·lecció de CD de les rondalles d'Alcover en el marc de la Setmana del Llibre en Català. Si bé és cert que els darrers temps el concepte de 'rondalla' han congriat adeptes i detractors, ahir capvespre a l'envelat de la Misericòrdia el públic semblava estar ben joiós de conèixer aquests contes nostrats. En demanar-los algun títol, tothom tenia respota. Fins i tot els més petits, com Sebastià Seguí, de dotze anys, en coneixia un bon enfilall i en Francesc Fuster, de deu, que me n'explicà una i tot.
Per tercer dia consecutiu, el pati dels Homes de la Misericòrdia tornà a ser una bullidor de ciutadans que, aprofitant el dia de festa, passejaren entre els milers de llibres de la fira. Dins el programa d'actes, no hi faltà la presentació del CD de les rondalles que el 1959 es varen difondre per Ràdio Popular ni el cinquè volum de l'edició crítica de l'Aplec, a càrrec de Jaume Giscafrè i Caterina Valriu. "Les rondalles existeixen a totes les cultures, però Alcover les recollí per tornar-les al poble", explicà la professora Valriu davant un públic ben divers.
Per la seva banda, Moll parafrasejà Josep Pla a l'hora de parlar d'aquestes històries: "Malgrat la deliciosa intrascendència, són una de les coses més serioses que s'han escrit mai en dialecte mallorquí", apuntà.
Mentrestant, a l'altra part de l'envelat eren molts els encuriosits que cercaven títols antics o novetats un dilluns festiu ben complet, que els llibreters (i organitzadors de la Setmana) celebraren. "De moment, ha vingut molta gent, n'estam contents", comentaven. Era només el tercer dia, encara queden set intenses jornades. Que no decaigui.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.