L'afluència de públic s'intensificà ahir cap a les set del capvespre. | Ferran Aguiló - Joan Lladó

TW
0

La desena edició de la Fira del disc ha estat marcada per la crisi, no només l'econòmica, sinó que també la ressentida "pel declivi del sector arran de les descàrregues d'internet". Així ho comentava ahir Miguel Àlvarez, un dels 100 venedors que enguany participen en el certamen musical. Àlvarez està al capdavant de La Esquina (Madrid) i dels deu anys que fa que ve a Mallorca assegura que aquest ha estat un any "fluixet" pel que fa a vendes. Després de tres dies de paredetes, 22 concerts programats i més d'un objecte anhelat pels mitòmans, el Palma Arena tancà ahir capvespre les portes. Segons Pere Terrassa, responsable de l'organització de la fira, en aquesta edició han passat pel velòdrom unes 1.000 persones, un 10% menys que l'anterior. "Era previsible que enguany tinguéssim menys visites arran de la psicosi de la crisi", assegurà. Tot i això, és mostrà satisfet pels resultats obtinguts i per la resposta del públic als concerts.

Aquest parer, però, no era compartit per alguns dels firaires que es lamentaven dels mals resultats. "Avui el recinte és mig buit i no crec que sigui només per la crisi, sinó per un cúmul de factors", explicà Oriol Llopart de Factory Records (Barcelona). Més satisfets estaven els britànics de Honky Town que assistien a la Fira de Palma per primer cop i tenien un ampli assortiment de CD a un preu únic de cinc euros. No eren els únics amb ofertes, molts estands havien penjat ahir el cartell d'un euro o a meitat de preu amb la intenció d'atreure clients. I en realitat, ahir capvespre, alguns d'ells eren plens de gent remenant entre discs i CD. Quant a les novetats amb vista a l'any que ve, Pere Terrassa avançà que la XI Fira del disc continuarà amb el mateix recorregut com fins ara, però "intentarem portar programadors de concerts perquè coneguin els grups mallorquins que hi actuen". La fira comença a pensar en l'organització de l'any que ve amb l'objectiu de promoure la bona música.