Galmés, Porcel, Riera l'exministre Milina i Àngels Roque l'any passat durant les converses. | MALLORCA

TW
0

Tot i que José Saramago centrarà l'atenció mediàtica de les Converses literàries de Formentor d'aquest setembre, el record del finat Baltasar Porcel també serà un dels actes principals del programa. En concret, tres activitats retran homenatge a l'Escriptor de l'Any, que tantes vegades havia assistit a Formentor i que enguany també tenia previst fer-ho. Entre els actes organitzats pel Govern balear, i en els quals també prendrà part la Generalitat de Catalunya, destaca l'homenatge dels escriptors Guillem Frontera i Sebastià Alzamora. La producció literària de Porcel cobrarà protagonisme en les veus dels dos escriptors illencs que llegiran alguns fragments de l'obra de l'andritxol. Els autors han estat escollits per la vídua, Maria Àngels Roque, que també serà present a l'acte juntament amb la seva filla Violant.

Abans d'aquesta lectura, la professora de la Universitat Autònoma i bona coneixedora del treball de Porcel, Rosa Cabré, conduirà els assistents per un viatge a través de l'obra literària del polifacètic autor. L'acte serà dissabte, dia 27, a partir de les 20 hores i al qual assistirà, a més de la consellera de Cultura, Bàrbara Galmés, el director de la Institució de les Lletres Catalanes, Oriol Izquierdo, i un representant de la Generalitat catalana. D'altra banda, durant els tres dies de les jornades (del 25 al 27), una exposició fotogràfica relacionada amb la quotidianitat de Porcel donarà la benvinguda als assistents a l'encontre literari. El fotoperiodista i col·laborador de dBalears, Carles Domènec, és l'autor dels deu retrats de gran format que seran penjats a les estances de l'hotel. "Són instantànies fetes en els darrers anys, quan vaig intensificar el meu contacte amb Porcel", explicà.

En elles es reprodueixen moments a ca seva durant una entrevista, quan l'escriptor recollí el Premi d'Honor de les Lletres Catalanes al Palau de la Música de Barcelona, i quan rebé el Sant Joan de Caixa Sabadell per la seva darrera novel·la, Cada castell i totes les ombres. La segona edició de les Converses literàries de Formentor portaran el lema "Geografies literàries". El programa presentat fins al moment se centra fonamentalment en la literatura de l'Amèrica Llatina i relega a un segon pla l'escriptura en català. Autors com Alberto Manguel (Argentina), Santiago Roncagliolo (Perú), Rodrigo Rey Rosa (Guatemala), Julia Uceda (Sevilla) i Félix de Azúa en seran els principals convidats juntament amb el Nobel portuguès.