TW
0

A les vuit en punt, nou galeries i sis centres expositius obrien les portes per inaugurar el PalmaPhoto 09. Es preparava una vesprada en la qual la imatge captada per l'objectiu prenia el protagonisme de Ciutat, encara que només fos a mig gas. I és que la vetlada artística d'ahir no tingué res a veure amb allò a què ens té acostumats la Nit de l'Art, amb carrers saturats de ciutadans i empentes a tort i a dret. Ahir vespre, els carrers palmesans (la majoria del centre antic) estaven tranquils i els visitants passejaven distesos mentre guaitaven per les diferents galeries. D'imatges, n'hi havia per a tots els gusts: des de retrats de caire més documentalista fins a natures, jocs de cossos i fotoperiodisme. Una jornada per a tothom.

El Casal Solleric fou, sens dubte, el que més gent aglutinà a les vuit en inaugurar la mostra de Martin Parr anomenada Assorted Cocktail. Val a dir que, a la mateixa hora, també s'obria al públic l'exposició del dibuixant Guillermo Gordillo, que també congregà un nombrós públic entusiasmat amb l'humor d'aquest mestre.

La capella de la Misericòrdia, per la seva banda, obria les portes a Marcelo Viquez, que combina la fotografia amb el vídeo en una instal·lació que fa ballar el cap a més d'un. Sota el títol Hot Wheels, l'artista retrata un nin que intenta, de totes les maneres possibles, llevar-se el passamuntanyes que el té empresonat. Viquez també exposà la seva obra gràfica a la galeria Kewenik del carrer de Sant Feliu. Aquesta vegada, però, sota el títol Sport-me-baby, en la qual el sentit de l'humor de les imatges n'és la nota predominant. L'espai Ramon Llull s'afegí a la proposta de PalmaPhoto amb Milagroso. Babalú Ayé a través de la mirada de vuit professionals de la fotografia.

Al carrer de Can Verí, Joan Guaita i alguns visitants conversaven a la fresca mentre grups de ciutadans entraven per descobrir les imatges de Peter Knapp, Spencer Tunick i Massutí. Un repàs a la col·lecció de Guaita que des de fa vint anys aposta pels treballs fotogràfics. Per la seva banda, la galeria Maior oferí ahir una visió ben particular centrada, especialment, en la dona. Persona. Presències humanes en la fotografia contemporània donava nom a aquesta mostra de cos i fotografia que, en l'actualitat, comparteixen el tret comú de la creixent artificialitat.

La proposta dels nus amb caragols de Joan Sastre a la faleria Ferran Cano fou un altre dels punts d'interès del públic ciutadà que, malgrat la xafogor, anà fins als centres expositius sota el reclam fotogràfic.