TW
0

Els superherois més emblemàtics de la nostra infantesa, Spiderman, el Capitán Trueno i Hulk , per exemple, deixaren ahir els efectes especials de la gran pantalla per tornar als seus orígens: el tebeo. Aquells éssers fantàstics que feien volar la nostra imaginació quan érem infants encara són ben vigents. La prova la tinguérem ahir dematí a Palma amb la dinovena edició de la Fireta de tebeos i llibres.

Precisament aquests superherois foren, en part, els protagonistes de les setanta paradetes que s’instal·laren al pati de la Misericòrdia. Devers cinc mil persones, segons l’organització, s’endinsaren en el món del còmic per remenar entre tot tipus de llibrets, com Flechas y Pelayos, Zipi y Zape, Tótem, l’inestimable Super López i els còmics de manga més moderns. N’hi havia per a tots els gusts i per a totes les edats.

Els venedors, principalment aficionats i col·leccionistes, havien portat les seves "joies" més preuades, que captivaren al públic. Aquest fou el cas de Pep Muñoz, un inquer que sortí de la Misericòrdia ben carregat amb dues bosses plenes de tebeos i qualque llibre. La vinguda a Ciutat havia resultat fructífera, ja que Muñoz trobà entre les paradetes dues sèries completes de Jimmy Huracón i La vuelta al mundo de dos muchachos. "Es tracta de reedicions fetes en els anys vuitanta de tebeos dels 50 i 60. Estic ben content d’haver-les trobades: sempre hi ha coses interessants per aquí", afirmà.

La gent es passejava pels estands a la recerca d’algun número oblidat dels tebeos clàssics o a la recerca d’aventures més recents. Les parades eren ben diverses, encara que totes mostraven amb orgull les seves joies. Aquest era el cas de Lluís Llord, un ciutadà que des de fa tres anys posa una parada a la fireta. Encara que assegura que només és un aficionat, Llord tenia una taula ben carregada de còmics de tota classe, principalment americans i europeus. I entre paradeta i paradeta, els visitants també pogueren conversar amb el dibuixant Paco Roca, el darrer premi estatal de còmic, que explicà als aficionats com se’n planteja ell la tasca. Un matí ben atapeït per promoure la lectura des d’una vessant lúdica i sense cap crisi que hi valgui.