El Teatre de Petra es consolida com a referent cultural del Pla

Fins a 10.000 persones han passat pel centre en el primer aniversari

TW
0

Més de 10.000 persones han passat enguany pel Teatre de Petra, una xifra que ha superat les expectatives que els més optimistes podrien esperar. En el seu primer any de funcionament, el balanç és molt positiu.

Divendres vespre el teatre va obrir les portes per celebrar el seu primer aniversari i ho va fer amb un reconeixement a les entitats i empreses que han contribuït a la dinamització cultural del Pla.

L'acte s'inicià amb unes paraules del batle, Joan Font. «Ens hem convertit en referència de tots els pobles veïns. Hem demostrat ser un poble petit però amb grandesa; pobre però que sap administrar-se i amb una programació a l'altura dels millors teatres de Mallorca».

Els objectius amb vista al futur passen per la consolidació del públic i de les activitats, a més de la millora de les relacions amb altres centres culturals i escènics de les Illes. També es preveu ampliar les tarifes reduïdes a altres col·lectius. La gestió i la direcció és un treball conjunt entre l'Ajuntament de Petra i Produccions de Ferro, productora de teatre i de gestió cultural.

Després dels parlaments, s'entregaren uns diplomes a les entitats i empreses col·laboradores com a agraïment a la seva aportació. Tot seguit es representà l'obra Amics, de Tic Teatre.

Durant enguany s'ha realitzat un ampli ventall d'activitats per a tots els gusts i edats. Així, s'ha ofert teatre per a adults com VOS de Mom Produccions i el Teatre Lliure, Projecte Riera, L'estranya parella i Pirates; s'ha representat teatre per a infants com Artur i Merlí; i s'ha pogut sentir la música de S'Arrual i Cris Juanico, a més d'efectuar-se una tasca constant de dinamització ciutadana per a les arts escèniques i la música. Així, hi ha hagut un impuls al grup Mercuri Teatre per a l'estrena de Gimnèsia i la creació de l'aula de teatre; concerts per la banda de música, creació de la mostra escolar de teatre i funcions escolars per a centres educatius.