TW
0

Donar una mà perquè els qui pateixen obrin una petita porta a l'esperança. Amb aquesta bona voluntat començava ahir i durant un any la «campanya de la solidaritat». L'empresa d'espectacles Romantic Corporatge signà un acord de col·laboració amb Metges del Món amb el compromís de destinar el 10% de la facturació dels serveis contractats, fruit de la campanya publicitària, a l'ONG. «Romantic sempre ha tingut gran sensibilització. Fins ara destinàvem fons a temes culturals i ara ens adreçam cap a temes humanitàris i vàrem pensar amb Metges del Món per fer aquesta campanya», explicava Joan Crespí de Romantic.

«Inicialment tenim previst que s'arribi a dos o tres milions perquè la publicitat és a nivell nacional. Si poguéssim aconseguir i superar aquesta xifra estaríem satisfets», deia Crespí.

La coordinadora de Metges del Món, Teresa Bestard, i la portaveu, Veronique de Avellar, varen explicar a què es destinaran aquests fons: «En principi aniran a Projectes de Metges del Món a la zona de l'Antiga Iugoslàvia, sense descartar que després es doni suport a algun altre projecte».

Metges del Món intervé en aquesta zona des de l'inici de la guerra amb projectes d'emergència. Es donarà suport a assistència sanitària als refugiats de Peshkopje, atenció primària a sis localitats de la zona sud-est de Pristina i projecte de salut mental en el camp de refugiats de Skopje.