TW
3

Mallorca té des d'avui una nova publicació, la pimera en rus de les Illes Balears. Vesti Mallorca, que edita el Grup Serra, ja és als quioscs de l'Illa, principalment a les zones costaneres. Es tracta d'una publicació quinzenal adreçada tant als turistes com als residents de parla russa. Amb un tiratge de 10.000 exemplars, es vol convertir en un referent i una publicació útil per a aquest mercat emergent, explicà el seu director, Bernd Jogalla. "Vol ser un diari que conti el que passa a l'Illa i distingir-se així de qualsevol altra publicació en rus que existeixi a l'Estat", digué.

Vesti Mallorca40 pàgines amb un enfocament local. "No ens interessa informar sobre el que passa a Rússia o a Ucraïna, sinó a Mallorca", indicà el director. D'aquesta manera, la nova publicació seguirà la línia del Mallorca Magazine, el setmanari en alemany que edita des de fa 40 anys el Grup Serra i que aporta informació local als residents i turistes germànics.

Notícies relacionades

El rotatiu tindrà set seccions fixes: Actual, Societat, LifeStyle, Cultura, Agenda, Esports i Serveis, i la redacció està formada per tres redactores, un director i un dissenyador, a més d'altres suports del Grup. Una de les seccions que tindrà especial rellevància és la pàgina d'agenda, en la qual s'informarà dels esdeveniments i actes més importants que es duran a terme durant la quinzena. Vesti Mallorca també informarà sobre les festes i tradicions de Mallorca, per donar-les a conèixer al seu lector. En aquest sentit, cal destacar que una de les característiques del turista rus és la seva sensibilitat per la cultura de l'indret que visita. Si bé és cert que allò que cerca aquest visitant és sol i platja, el sector hoteler coincideix a assenyalar que "no es limiten a quedar a l'hotel", sinó que fan excursions, surten a menjar a restaurants i els agrada anar de compres. De fet, un dels principals touroperadors que treballen en aquest mercat, Natalie Tours, distribuirà la publicació entre els seus clients. L'any passat visitaren les Balears prop de 100.000 russos i per a enguany se n'espera un increment d'entorn del 40%. És el mercat que més ha crescut en els darrers anys.

En el primer número de Vesti Mallorca, entre d'altres, s'hi publica un reportatge sobre el pintor Joan Miró i el seu vincle amb Mallorca, i un altre de com viuen els russos i ucraïnesos la disputa de l'Eurocopa de futbol. A més, la publicació vol incloure informacions sobre els residents de parla russa de l'Illa, més de 3.000, segons les darreres dades de l'Institut Nacional d'Estadística, i donar a conèixer la seva experiència.

Amb Vesti Mallorca, el Grup Serra es torna a convertir en pioner a l'hora de llançar una nova publicació. Ho va ser fa 50 anys amb l'anglès Majorca Daily Bulletin i en fa 40 amb l'alemany Mallorca Magazine. També fou el primer i únic grup a publicar un diari en català, el dBalears, ja fa 16 anys.