El Govern i l'Ajuntament de Son Servera s'han posat d'acord per facilitar l'accés de pares i estudiants fins a l'institut de Son Servera, ara tallat per les obres de recuperació de la línia ferroviària. A Son Servera hi ha molta crispació d'ençà de la paralització de les obres del tren. Ara, davant l'inici del curs escolar, ha crescut la preocupació, ja que el centre escolar es troba ubicat al polígon, per on es desvia el trànsit, i es tem que hi pugui haver un gran caos circulatori.
Per evitar-ho, està previst que avui es retirin les tanques des de la rotonda fins al centre escolar i fins al poliesportiu, per tal que la gent hi pugui accedir directament. Es tracta d'unes mesures provisionals fins que el Govern prengui una decisió sobre la reobertura d'aquesta carretera, que connecta el municipi amb la zona costanera -el problema candent que hi ha en l'actualitat.
L'Ajuntament de Son Servera es va reunir ahir amb Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) per exigir solucions a aquesta problemàtica i no en va sortir gaire satisfet. Així ho exposà el batle, Josep Barrientos. "Hi hem anat amb un problema i n'hem tornat amb cinc. No ens han donat una solució. Ens han dit que no hi havia doblers, ens han plantejat quatre alternatives i que el conseller seria el que tindria la darrera paraula. Sí que han donat permís per retirar les tanques, mentrestant, perquè no hi hagi gaire caos", explicà Barrientos.
Mobilitzacions
Son Servera està molt sensibilitzada amb aquesta qüestió i ja ha començat les primeres mobilitzacions. La setmana passada es va fer un ple extraordinari en el qual es va acordar, per unanimitat, d'instar el Govern a reobrir aquest tram. Al ple s'hi plantaren un seguit de veïns amb cartells reivindicatius per exigir el retorn del tren. "No ens aturarem. Si no ens donen una solució aviat, iniciarem un calendari de mobilitzacions", afirmà Barrientos.
Alternatives
Segons explicaren des de l'Ajuntament, el Govern estudia quines són les alternatives que es poden donar, mentre es decideix si es reprenen les obres del tren. Una d'elles, la més favorable per a l'Ajuntament, és acabar aquest tram de carretera sense fer el pont. Aquesta és una solució que té un cost de 550.000 euros. Una de les altres opcions és habilitar la via de serveis del Comellar Fondo, per comunicar amb Cala Millor. Una tercera alternativa seria tornar a posar-hi terra; i finalment, fer-hi una carretera d'accés.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.