Fa quinze dies varen ser els taxistes de Sóller els qui varen donar la veu d'alarma, tot tallant el servei als hotels. Així, els taxistes de Pollença plantegen aquesta setmana la possibilitat d'eliminar el servei de radiotaxi, fet que obligaria els usuaris a desplaçar-se necessàriament fins a les parades autoritzades a la recerca d'un vehicle legal. Al problema de la competència deslleial (es calcula que només a Pollença els pirates provoquen pèrdues d'entre 3.000 i 3.200 euros per vehicle i temporada), s'hi suma ara l'obligatorietat d'instal·lar taxímetres abans de final d'any (actualment, la majoria de pobles funcionen amb tarifes fixes). I tot això sense oblidar la guerra que, des de fa anys, lliuren els taxistes palmesans i foranis pels viatges amb sortida i destinació a ports i aeroport, els més rendibles de tots.
"Els moments que travessa el sector del taxi són difícils, però, si ets taxista en un poble en el qual depens de la temporada turística, ho són encara més", explica el president dels taxistes de Pollença, Pedro Pablo López. "Cada dia augmenta el nombre de furgonetes i cotxes que exerceixen de taxistes il·legalment, a més de la competència dels taxis de la classe C (antics vehicles de luxe amb xofer reconvertits en taxis de 8 places), que capten els clients a les recepcions dels hotels de manera il·legal i incomplint així la normativa de contractació de passatgers", assegura López.
El president dels taxistes de Pollença es va reunir aquesta setmana amb la regidora de Policia, Maria Buades, per demanar a l'Ajuntament que formi els seus municipals, perquè puguin realitzar inspeccions i inmobilizaciones de taxis pirata. "La normativa diu que els cotxes de la classe C han de tenir unes oficines, on es contractaran els serveis, i unes cotxeres, on quedaran sempre que no realitzin algun servei o que vagin a tasques de revisió; en canvi, els podem veure aparcats als carrers dels municipis costaners, on esperen per contractar-hi viatgers", diu Pedro Pablo López.
En el cas de Pollença, els taxistes ja han deixat d'oferir servei a un hotel, "perquè només ens cridava per realitzar trajectes petits i assignava els serveis a l'aeroport a vehicles de la classe C".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.