TW
21

Convergència per les Illes denuncià ahir "l'atemptat" que patí dilluns a vespre el seu candidat a la batlia de Calvià, Miguel Pacheco, quan es dirigia cap a l'empresa Calvià 2000, on fa feina. De sobte, impactaren contra el vidre frontal del cotxe que conduïa dues pedres i la tercera, de devers 40 centímetres de diàmetre, entrà al vehicle pel costat lateral de darrere el conductor. Els cops provocaren que Pacheco perdés el control de l'automòbil i sortís de la carretera.

Arran d'aquest atac, el candidat de CxI hagué de ser ingressat a l'hospital, on quedà en observació, encara que fora de perill, després d'haver rebut un fort traumatisme al cap. Els metges consideraren que havia de tornar a passat la nit al centre mèdic i avui li practicaran més proves. La Guàrdia Civil ja ha obert investigació sobre els fets, l'autoria dels quals fou atribuïda pel líder de Convergència, Josep Melià, a "altres formacions polítiques".

Això no obstant, el president convergent no es referí a cap partit en concret. Melià, que comparegué ahir dematí en una roda de premsa, condemnà l'acció i la relacionà amb la cirumstància que, fins ara, CxI de Calvià "aconseguia fer un forat important" en el mapa polític del 22 M. A parer seu, això genera "preocupació pels bons resultats que podria treure la llista al municipi". Melià revelà que aquests dies la publicitat electoral de Convergència a Calvià ha estat atacada "amb contundència i amb intensitat".

Altres atacs

El mandatari assenyalà que el que li ha passat a Pacheco no és cap fet "aïllat" a Calvià, perquè al llarg de la campanya la publicitat d'aquest partit "ha estat reiteradament danyada". En aquest sentit, el portaveu, Miquel Munar, explicà que els candidats números 3 i 4 de la llista de Calvià "també han estat víctimes d'atacs als seus vehicles particulars, als quals han punxat les rodes i retxat la xapa, respectivament".

El directiu de Convergència per les Illes es mostrà sorprès que hagi estat "l'única" formació que ha patit aquestes accions, fet que qualificà de "xocant". Finalment, Munar explicà que Pacheco no és gaire conscient del que ha passat i que n'està "moralment molt afectat, perquè pensa què hauria succeït si, en el moment de l'agressió, hagués anat acompanyat de la família".

A primera hora del matí, totes les formacions polítiques de Calvià coincidiren a condemnar l'atac sofrit per Miguel Pacheco. De fet, el candidat del PSM, Rafel Sedano, i el del PSOE, Alfonso Rodríguez, telefonaren ahir dematí a altres membres de la llista de CxI per interessar-se per l'estat de salut de Pacheco. Ambdós caps de llista lamentaren allò ocorregut i emeteren un comunicat en el qual rebutjaren "qualsevol acte violent". Sedano condemnà l'agressió, "especialment greu si es tracta, tal com sospita el mateix afectat i el partit, d'una actitud violenta intencionada motivada per les seves idees". El nacionalista assegurà que des del PSM ja s'havien adonat dels atacs als rètols de CxI. En aquest sentit, Sedano manifestà que alguns dels seus cartells han aparegut així mateix per terra, encara que descartà que els autors fossin membres d'altres formacions.

També el PP envià una nota de repulsa. El cap del partit, Manuel Onieva, trameté un missatge de suport i solidaritat al convergent. Els líders de la Lliga i del CCD, Bartomeu Bonafè i i María José Rodríguez, respectivament, criticaren allò succeït, perquè "fa molt de mal a la democràcia". Bonafè qualificà els autors de "delinqüents" i Rodríguez manifestà que aquests actes "fan por a la resta de candidats". La cap de cartell d'UPyD, Victoria Ruiz, se sumà a les mostres de rebuig i definí l'atac com "una barbaritat".
EU, Esquerra i AC condemnaren igualment allò ocorregut a través de les xarxes socials.