Zona pilot
Segons fonts del departament d'Urbanisme de l'Ajuntament de Calvià, que dirigeix la tinent de batle Teresa Martorell (PP), l'IGME ha elegit aquesta àrea de Costa d'en Blanes com a "zona pilot d'estudi" incorparada al projecte europeu Doris per a l'anàlisi en els diferents països de la Unió dels riscs geològics. Aquestes mateixes fonts apunten que "el projecte té una durada de dos anys i la idea és col·locar un equip de radar terrestre que agafi milions de mesuraments de l'evolució de les esquerdes aparegudes a la zona escarpada afectada i efectuï mesuraments molt precisos que arriben a registrar moviments de terra de menys d'un mil·límetre".
Una de les raons per les quals l'IGME ha considerat que és interessant estudiar i per les quals s'ha d'actuar sobre la zona de Costa d'en Blanes afectada pel corriment de terra obeeix al fet que els mesuraments presos pel radar podran comparar-se amb la situació anterior i posterior a l'execució del projecte d'estabilització del talús danyat que prepara el Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE) sota la direcció del catedràtic del departament d'Enginyeria del Terreny de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Eduardo Alonso Pérez de Àgreda.
Des de l'Ajuntament de Calvià expliquen que "gràcies a la instal·lació del radar es generaran imatges d'altíssima resolució de la superfície afectada que permetran detectar deformacions del terreny en petites àrees, generalment de difícil accés, i on se situen moviments molt lents del terreny." D'aquesta manera, està previst que s'obtinguin milers de punts de mesura de la superfície de terreny deformada i, en conseqüència, es pugui monitoritzar l'evolució temporal de les esllavissades "amb una precisió mil·limètrica", sosté la Sala. Per a la instal·lació del aparell terrestre serà necessari tenir un punt elevat -"el terrat d'algun habitatge", confirma Urbanisme- des del qual es divisi tota l'àrea danyada pels despreniments i les esquerdes.
Costos
Pel que fa als costos derivats de la intal·lació i funcionament del radar, des de la Sala apunten que s'encarregarà l'IGME directament, ja que es tracta d'una experiència pilot del projecte europeu Doris, que està finançat amb fons del VII Programa Marc d'Investigació de la Unió Europea.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Radars? Idò si son com els de la Guardia Civil per detectar pasteres que encara no han n'han trebada cap. Esteim arreglats. Paga boig.
Jo no hi voldria viure en una zona tan inestable com aquesta, per molt de radar que hi posin.
Ens costarà un ou la vigilància i tanmateix caurà igualment. No es poden posar murs al camp.
Corriments?????? no són esllevissades?
Quin dineral que ens costarà la seguretat dels milionaris habitants d'aquests xaletets.