Llampuga amb certificació sostenible
Els pescadors dels exemplars d'aquest peix podran rebre un certificat internacional que acrediti la seva tasca sostenible. Es tracta del primer reconeixement de pesca ecològica i responsable a les aigües de la mar Mediterrània
La pesca de la llampuga rebrà un reconeixement internacional pel seu caràcter ecològic i sostenible a les aigües de la mar Mediterrània. Així ho anuncià ahir la directora general de Pesca, Patrícia Arbona, durant la presentació de la IX Mostra de llampuga de Cala Rajada, que tindrà lloc aquest diumenge al moll.
"Es tracta del certificat Marine Save Certificate (MSC) per reconèixer la pesca sostenible de la llampuga i seria la primera de la Mediterrània, perquè encara no n'hi ha cap", explicà Arbona. "Suposarà que la tècnica en què es pesca aquest peix a les Illes Balears tindrà unes condicions de màxima responsabilitat, sostenibilitat i qualitat, segons aquesta certificadora", en paraules de la directora general de Pesca. Així mateix, Arbona detallà que actualment la llampuga es troba en procés d'aconseguir el MSC, ja que "s'ha superat la primera preavaluació amb resultats positius i hi ha moltes possibilitats d'aconseguir el certificat ecològic". Ara, manca un segona etapa de feina, que durarà un any sencer i continuarà amb la supervisió.
També a Illes Balears
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.