Luz Plazas i Tamara Soetemans, amb familiars, en mostren orgulloses, al seu jardí de Sóller. | Lluc Garcia
Els visitants del Saló Nàutic Internacional de Palma hi han pogut veure, entre les principals novetats presentades en l'edició d'enguany, la maqueta color vermell Ferrari d'un bonic vaixell d'esplai amb un disseny molt especial i exclusiu, esportiu i elegant, però sobretot d'aspecte molt robust. Allò que molts no saben és que el Booster (el nom comercial d'aquest model) és una aposta de dues dones residents a Sóller -la colombiana Luz Adriana Plazas i l'holandesa Tamara Soetemans- per recuperar per al port de Sóller la indústria de construcció de ribera, instal·lant al municipi una drassana que construirà en exclusiva aquesta moderna i particular embarcació.
Les dues joves empresàries no amaguen que es tracta d'una aposta arriscada i saben que necessiten trobar un espai industrial adient per a aquesta finalitat. Així i tot, consideren que "és molt interessant per al poble poder fabricar-hi una embarcació d'aquestes característiques, que serà un reclam que pot escampar el nom del municipi i del seu port per tot el món, ja que el Booster quedarà lligat a aquest indret i a la seva imatge.
El model solleric no serà un vaixell petit: amb una longitud de 12,90 metres i amb més de 4 metres d'ample, és prou espaiós i fort per navegar per la costa o per fer viatges més llargs. Serà construït completament a mà i per comanda. L'embarcació serà manufacturada per constructors holandesos i, segons les seves promotores, "el disseny no està inspirat en una tendència o una moda". De fet, està concebut perquè "després d'anys de navegació, amb una inversió molt menor, es pugui gaudir d'un vaixell completament nou canviant-ne el color o la decoració", diuen les impulsores. Les joves empresàries solleriques van per feina i volen començar-ne la producció a finals d'enguany mateix. Asseguren que actualment el vaixell està "en una fase conceptual, però amb grans avanços cap a un procés de producció definitiu". Remarquen que el Booster no és una embarcació comuna, sinó que "serà un vaixell d'alta qualitat i exclusiu, perquè només se'n farà un nombre limitat cada any, entre cinc i deu unitats".
A part de les característiques del vaixell, Plazas i Soetemans remarquen que "allò més important és la projecció que pensam donar-li traslladant-ne la construcció a Mallorca, concretament a Sóller, i utilitzant mà d'obra mallorquina". Així, es pot dir que Booster seria el primer vaixell que es construís de cap a cap a Mallorca, fet que afavoriria el desenvolupament de la indústria nàutica illenca a través del coneixement holandès, mundialment cèlebre en el sector nàutic com un segell de qualitat". El projecte del Booster ja ha estat presentat a l'Ajuntament per conèixer les possibilitats que aquesta indústria es pugui ubicar a Sóller, atès que la "il·lusió" de les promotores és que la Vall que les va acollir es beneficiï d'aquesta iniciativa.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.