TW
0

La crisi econòmica torna a obrir, després de vuit anys de calma relativa, la guerra entre els taxistes de Palma i els de la Part Forana per tal d’aconseguir els clients més suculents. Els professionals partforaners han sol·licitat una reunió urgent amb els responsables de la Conselleria de Mobilitat perquè obliguin els seus homòlegs de Ciutat a complir els convenis subscrits el 2001, pels quals es varen comprometre a no recollir passatgers a sis dels pobles de la Part Forana a canvi que els taxistes d’aquests municipis no n’acceptassin cap a l’aeroport de Palma.

Denuncien el continuat "incompliment" dels acords i expliquen que, "quan els conductors de Palma recullen els clients a l’aeroport en direcció als pobles costaners, aprofiten per concertar el viatge de tornada a l’aeròdrom el dia en què acaben les vacances i, fins i tot, cobren la meitat d’aquest trajecte o el viatge complet a canvi de garantir la reserva", segons informà el president dels taxistes d’Alcúdia, Antonio Lucas.

Competència

Els taxistes de la Part Forana denuncien així el que consideren una clara "competència deslleial" i ho faran saber demà als responsables del Govern. La guerra dels taxis va començar el novembre de 2000. Va ser, precisament, quan va entrar en vigor la denominada "reciprocitat del servei del taxi a Mallorca", arran de la publicació en el BOIB de l’ordre del conseller d’Obres Públiques i Transports de dia 7 de novembre d’aquell any. Aquesta norma desenvolupa el règim específic de recollida i trasllat de viatgers, prèviament concertats, a ports i a l’aeroport de Mallorca per titulars d’autoritzacions del transport públic interurbà en vehicles de turisme i autotaxis.

La directriu de reciprocitat donava via lliure als taxistes de Palma per acudir a carregar a altres municipis de l’Illa, sempre que es tractàs d’un servei preconcertat. No obstant això, es varen establir sis excepcions: Calvià, Alcúdia, Muro, Inca, Sant Llorenç i Son Servera, pobles que van sol·licitar que no s’aplicàs l’ordre al seu territori després de renunciar els seus professionals a acudir a Ciutat. Des de llavors i fins a aquest moment el pacte entre cavallers s’havia respectat, però els conductors de la Part Forana denuncien ara que en plena crisi econòmica "s’han trencat les regles del joc".