TW
0

Cort adequarà la mobilitat dels carrers José Alemany Vich, Andreu Torrens, Balanguera i avinguda Argentina, que desemboca al passeig marítim. El tram del carrer Alemany Vich enllaça amb els ja reformats carrers Ausiàs March, Josep Darder i Miquel Dolç. Aquesta connexió servirà com a via d’entrada des de l’autovia de Llevant a Palma i serà la doble alternativa a l’actual entrada d’Avingudes des de la porta del Camp. Aquesta actuació es farà a través de les inversions que provenen del Fons Estatals. Ahir la batlessa, Aina Calvo, acabà de presentar el resum de tot el paquet d’actuacions que es realitzaran amb els 67,8 milions d’euros que pertoquen a Palma.

Així, la connexió dels carrers esmentada abans encaixa amb la segona comunicació de sentit contrari pel qual es farà desviar el trànsit rodat que vingui de l’avinguda Alemanya: els carrers Antoni Marquès, Julià Àlvarez, plaça Cardenal Reig, Francesc Sancho, Gabriel Maura, Nicolau de Pacs, Francesc Barceló i Combins i Joan Alcover. Aquests seran els dos sentits que es configuraran a les dues avingudes que substituiran l’actual eix cèntric de Palma seguint la idea del Consistori de reordenar la mobilitat de Palma per la necessitat de descol·lapsar el trànsit rodat del centre per fer-hi passar el futur tramvia i fomentar l’ús del transport públic.

Concretament, l’actuació en aquests carrers permetrà a la vegada millorar l’enllaç entre cinc barris de la capital: Santa Catalina, Camp d’en Serralta, el Fortí, Bons Aires, Arxiduc i plaça de Toros. A més d’aquests barris, també s’uniran, en l’altre sentit de circulació, les Veles, Foners, Pere Garau, Marquès de la Fontsanta, Arxiduc, plaça Bisbe Berenguer de Palou i Bons Aires. Ambdues actuacions configuren una mitja circumferència de carrers ben connectats que alhora es comunicaran amb altres línies o trams també reformats, de manera que es possibilita una bona connexió de l’Eixample amb el centre de la ciutat.