José Miró, en el seu taller de la Rambla. | Miquel Àngel Canals - M A. Cañellas

TW
0

José Miró té debilitat per Nova York. No debades, és un gran amant d'una sèrie com Futurama, ambientada en una futurista nova Nova York de l'any 2999 (d'aquí el doble nova). Tant és així, que acaba de batiar un dels ventalls que ha confeccionat per a una campanya estatal sota el nom New New York, mentre que un altre exemplar rebia el nom de Manhattan. Aquesta nomenclatura, reconeix el dissenyador, ve inspirada per la primavera al Central Park de Nova York. De fet, just allà ha anat aquesta setmana.

Ara bé, Miró no ha partit per gaudir de la primavera, sinó d'aquesta incipient tardor. Convidat per la delegació de la Cambra de Comerç espanyola als Estats Units, Miró participà dijous passat en una taula rodona sobre la introducció d'artistes estrangers al sempre complicat mercat dels Estats Units.

Aspectes com introducció de la marca i el comportament del mercat americà foren tractats a la taula rodona, que es dugué a terme al Fashion Institute of Technology, situat a la Setena Avinguda de la Gran Poma. Miró assegurà: "Jo, per exemple, tard molt a introduir-m'hi, però és que no és gens fàcil". Ell, en concret, aspira a ser visible amb la introducció de les seves sabates a les 10 millors botigues de Nova York. "Ha apostat pel target de luxe. Tot i que és molt concret, és allà on em focalitz". No li serà senzill fer-s'hi un lloc. Ho sap, "però sempre hi ha cabuda per a noves idees". I les seves ho són.