Renfe va publicar el gener de 2019 el plec per a l'adquisició de 31 trens d'ample mètric d'acord amb els gàlibs recollits en la declaració sobre la xarxa d'Adif i, el juny de 2020, va adjudicar a CAF la seva fabricació, després d'un procés de licitació que es va veure afectat per la pandèmia.
Després que CAF detectàs que, amb les mesures publicades en la declaració sobre la xarxa, els trens no cabrien en determinats trams de la infraestructura, es va aturar tot el procés d'inici de la seva fabricació i va començar la cerca de la millor solució possible, segons un informe d'Adif, Renfe i l'Agència Estatal de Seguretat Ferroviària (AESF). El volum total de l'operació se situava per a CAF per sobre dels 250 milions d'euros.
En aquest context, el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores, ha reconegut que hi ha hagut «un problema» en la dimensió dels trens de Rodalia compromesos per a Cantàbria i Astúries, i ha assegurat que Renfe ja treballa amb CAF per a disposar «el més aviat possible» dels nous trens.
En aquest sentit, ha explicat que la línia de Feve, companyia que anteriorment gestionava les línies ara afectades, és «molt especial», té túnels «més petits del que és habitual», la qual cosa condicionava el fet que aquests trens nous que es modernitzaven «provocàs tenir uns trens més petits o amb unes condicions diferents de les que tenim actualment».
Flores ha indicat que al final s'ha optat per «un nou mètode comparatiu», que consisteix en la utilització com a base d'un tren que actualment circula per les línies d'ample mètric com a referència. Per a això, CAF contractarà una empresa especialitzada en la seva aplicació i en l'adaptació del projecte al resultat de l'anàlisi.
11 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Així va l´educació! Formant ineptes!
"31 trens d'ample mètric d'acord amb els gàlibs recollits en la declaració sobre la xarxa d'Adif". Sembla que el "geni" que encomana els trens no va consultar el mida dels antics o dels túnels, per una vegada podien posar en servei trens nous a la xarxa de rodalies catalana.
.Païs casposo i de pandereta,....com sempre.
Record un foraster que va venir de manobre a la feina i la primera cosa que va fer va ser un pastó (mesclar ciment amb aigua), i li va surtir molt clar. "Que se cree el agua, que no hay mas semento?". Llavors li sortia espès . "Que se cree el semento, que no hay mas agua?". Si no l'haguéssim aturat, hauria fet pasta per encimentar Mallorca.
Això no acabarà fins que els responsables, no paguin de la sseva butxaca. Si no, hi tornaran i tant contents. Paguem tots!
! Bravooooó ! Això és la " Marca EspaÑa ".
Bé, i el que vindrà. A l´escola, TOTS aprovats! Els professors no crec que es molestin gaire. Jo no ho faria! Diumenges corregint? Per què?
Govern d'esquerres.....
A.- Es un desastre. Una vergüenza. Un escandalo que los verdaderos culpables ya deberían estar picando piedra. B- El "Baleares", en su línea. En su odio continuo a todo lo que huela a España. Puro resentimiento. Pura impotencia. Jamás resaltarán un logro o un éxito español.
A Mallorca en temps del Govern del President Cañellas, en assumir les competències de FEVE, ens va passar una cosa semblant amb els trens encarregats per SFM a l'any 1993 i que arribaren l'any 1995. Els trens eren massa alts per a les andanes existents a Mallorca i de pressa varen haver de fer uns pujadors provisionals de fusta a l'estació de Palma, per tal de fer el primer viatge d'inauguració prevista amb les noves màquines. Anaren de l'estació de Palma fins davall la Via de Cintura i tornar cap endarrere, per que entre Inca i Palma no hi havia cap andana tan alta a cap estació .