Segons el grup, empreses com Toshiba no haurien estat prou clares a l'hora d'oferir les promocions.
L'organització FACUA-Consumidors en acció denuncià ahir davant de les autoritats de Consum les multinacionals Toshiba i TomTom per "incomplir" els seus compromisos publicitaris, ja que han negat en alguns casos la devolució del preu de productes venuts durant les campanyes pel Mundial de Sud-àfrica. FACUA sosté que ambdues empreses s'oposen a tornar a "nombrosos consumidors" l'import d'ordinadors portàtils, televisors i navegadors perquè "no es van registrar a les seves pàgines web, tot i que els seus anuncis no n'advertien", d'aquest requisit.
Des de dilluns, l'organització ha rebut "una allau de reclamacions de persones afectades per aquestes irregularitats" d'incompliment per part de les dues companyies, segons FACUA, de les campanyes publicitàries que llançaren amb el reclam d'un triomf d'Espanya. A més, des del grup argumenten que, si per recuperar l'import dels productes "era tan important comprar-los com registrar-se a una pàgina web abans d'una determinada data i -en el cas de Tom Tom- contestar correctament a diverses preguntes, això s'hauria d'haver destacat a la publicitat de la mateixa manera que el que feia referència a la compra de l'article, en lloc de remetre a les bases de les promocions, en les webs".
FACUA indica en les seves denúncies que "Toshiba i Tom Tom vulneren amb aquesta actitud els seus compromisos publicitaris i, per tant, incorren en incompliments contractuals amb els consumidors" i en "publicitat enganyosa", segons l'article 5 de la Llei de Competència deslleial, ja que les seves campanyes "van induir o van poder induir a error".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El darrer any vaig comprar un navegador Tom Tom i un portatil Toshiba. No em considero enganyat orque aquesta promocio no hi era. Si veritablement es comfirma que aquestas companyias han fet "trampa", prometo no comprar mai mes cap producte de Tom Tom i Toshiba per estafadors