Segons el grup, empreses com Toshiba no haurien estat prou clares a l'hora d'oferir les promocions.

TW
0

L'organització FACUA-Consumidors en acció denuncià ahir davant de les autoritats de Consum les multinacionals Toshiba i TomTom per "incomplir" els seus compromisos publicitaris, ja que han negat en alguns casos la devolució del preu de productes venuts durant les campanyes pel Mundial de Sud-àfrica. FACUA sosté que ambdues empreses s'oposen a tornar a "nombrosos consumidors" l'import d'ordinadors portàtils, televisors i navegadors perquè "no es van registrar a les seves pàgines web, tot i que els seus anuncis no n'advertien", d'aquest requisit.

Des de dilluns, l'organització ha rebut "una allau de reclamacions de persones afectades per aquestes irregularitats" d'incompliment per part de les dues companyies, segons FACUA, de les campanyes publicitàries que llançaren amb el reclam d'un triomf d'Espanya. A més, des del grup argumenten que, si per recuperar l'import dels productes "era tan important comprar-los com registrar-se a una pàgina web abans d'una determinada data i -en el cas de Tom Tom- contestar correctament a diverses preguntes, això s'hauria d'haver destacat a la publicitat de la mateixa manera que el que feia referència a la compra de l'article, en lloc de remetre a les bases de les promocions, en les webs".

FACUA indica en les seves denúncies que "Toshiba i Tom Tom vulneren amb aquesta actitud els seus compromisos publicitaris i, per tant, incorren en incompliments contractuals amb els consumidors" i en "publicitat enganyosa", segons l'article 5 de la Llei de Competència deslleial, ja que les seves campanyes "van induir o van poder induir a error".

Més empreses al punt de mira

De la mateixa manera que aquestes dues empreses oferiren les seves respectives promocions en funció del resultat que obtingués la selecció espanyola, altres entitats de sectors diversos varen aprofitar l'oportunitat del Mundial de Sud-àfrica. Entre les diverses promocions oferides destaca la de Banesto, entitat per la qual la victòria de la Roja hauria suposat un desemborsament de més de 10 milions d'euros pel seu dipòsit Selecció, ja que pagava un interès del 3% TAE i l'ha hagut d'apujar al 4% com va prometre. També Carrefour va repartir entre els compradors 10.000 vals per valor de 100€ cada un que poden ser utilitzats ara que Espanya ha guanyat el Mundial. Igual que Carrefour, PC City llançà una campanya que consistí a entregar als seus clients abonaments de 10€ segons els gols fets pel combinat.