Fins a 181 alts comandaments retirats de l'Exèrcit espanyol han signat un manifest en el qual denuncien «permanents atacs a la persona del General Franco» que creuen «difícilment compressibles, si no és per la seva obstinació visceral de revenja». El manifest el signen «militars de totes les graduacions en situació de retirats i per tant amb tot el dret de llibertat d'expressió».
El text realitza una revisió històrica per enaltir el full de serveis de Franco en l'Exèrcit i acusar la República de «provocar» la Guerra Civil en una «Espanya agredida i assetjada pel comunisme internacional acceptat i adoptat pel Front Popular».
Els militars signants del pronunciament, demanen, a més, «acabar amb la perversa pretensió d'exhumar les restes de Franco».
Aquests darrers dies s'ha fet públic que l'ex-cap de l'Estat Major de l'Exèrcit, Luis Alejandre Sintes, també ha signat el manifest.
El militar d'origen menorquí, va ser conseller de Mobilitat del Consell de Menorca entre 2011 i 2015, és un dels militars de major rang que apareix com a signant d'aquest document, secundat per fins a 62 generals en la reserva.
Si això és el que diuen els militars espanyols en públic, tothom pot imaginar el que diuen i el que fan de manera no pública.
El govern espanyol està absolutament desbordat pel desafiament dels franquistes i intenta, de moment, ,restar importància al pronunciament públic inimaginable en una democràcia europea consolidada.
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Fa uns anys quan passejaves dins un quarter et trobaves que molts comandaments al rellorge, al tancador, hi duien la bandereta amb el "pollo" aferrada, dit està. Per cert, es podria copiar la llei alemanya en relació a Hitler, només seria cnviar el nom i llinatges i aplicar-la; a molts els fugirien les ganes d'escainar tant.
I què s'esperaven? No hi ha hagut cap depuració de militars franquistes durant es règim del '78 i sa Unión Militar Democrática sempre ho ha tengut molt difícil. I entre es militars en actiu, no hi ha exaltació franquista, em direu?