TW
1

Encapçalant una llista única, José Ramón Bauzá fou reelegit ahir president del PP balear amb una més que notable abstenció, però també amb un nombre significatiu de vots a favor. Bauzá ha viscut un procés precongressual carregat de protestes a moltes de les localitats que ha visitat i tampoc no es pot dir que hagi pogut detectar gaire entusiasme portes endins de la seva formació.

És lògic que sigui així. La crisi econòmica és duríssima i la política desenvolupada pel seu Govern no només ha aprofundit en l'empobriment de les Balears, sinó que, a causa de la intensitat de les seves retallades, ha creat una significativa desmoralització entre el cos social. Part d'aquest desànim el va poder ahir captar Bauzá amb l'abstenció de bona part del seu partit i amb la presència de centenars de vots en blanc.

És per això que al president li ha arribat l'hora de fer una seriosa reflexió. Necessita un nou Govern, fort, sòlid, preparat i més ampli que l'actual, format per persones que creïn confiança i congriïn respecte. Bauzá ha demanat unitat al seu partit. Però li falta la següent passa, la més important: l'entesa social per sortir tots junts de la depressió actual.