La nefasta herència rebuda és un argument limitat en el temps, que s'exhaureix precisament amb el pas dels mesos. Però com ha dit José Ramón Bauzá en alguna oportunitat, els governants no hi són per queixar-se, sinó per cercar solucions. I, certament, les propostes que esbrinam a l'horitzó sembla que apunten directament al benestar de la ciutadania. Vull dir, que ja sabem que els populars es plantegen importants retallades a àmbits tan sensibles com l'educació i la salut. El PP ha apostat també per suspendre algunes inversions previstes, com per exemples les obres del tren Manacor-Artà. És una infraestructura molt demandada a la zona i que figura en el pla director de transports aprovat per un altre govern popular. Així mateix, s'hi han destinat ja un bon grapat de milions i, fins i tot, s'ha comprat la maquinària necessària, ja que inicialment les obres estava previst que acabassin abans de final d'any. Previsiblement, la inversió de Madrid -ben fermada- no es perdrà, però és evident que si el tren no es fa es tudaran un bon grapat de milions. És, idò, imprescindible aturar les obres?
El tren fins a Artà
01/08/11 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
PassAtger. Perdó
Prou de malbaratar els doblers públics: si el projecte no és rendible, que no es faci; si és rendible, que s'acabi!
Pentura és vera que no hi haurà massa passetgers, que és el que passa amb l'autobús. Vol dir que també hauríem de llevar l'autobús? El que falta per acabar el tren fins a Artà és una misèria, comparat amb les despeses de 4 0 5 kmes de l'AVE. La política del PP és clara desfer el que ja estava fet o començat: Carril bici, normalització lingüística, tranvia, Blanquerna, tren a Artà, golfs... ës ben hora que els mallorquins despertem.
Senyor Foc i Fum, tan de bo sigueu cendre aviat. Qualsevol país modern te servei ferroviari decent per als seus ciutadents i vosté (pp i jo (que no som pp) estam units per ser ciutadants de segona, o de quinta. A Espanya es gastaran pel manteniment d'un km d'ave 180.000 euros anuals, però nosaltres no tenim dret a tenir una línia electrificada i moderna que qualsevol polític i ciutadà fos del color que fos hauria de donar suport.
Si hi pot haver un AVE per a set passetgers fins Albacete no puc entendre per què no hi pot haver un trenet de pa amb foteta fins Artà. Dugui o no dugui passetgers. O és que no pagam tants o més impostos que els d'Albacete?
La prolongació del tren fins Arta és un dels dois més grans que ha pogut fer el govern del Pacte de Progrés. Quan s'acabi, si se acaba, transportarà menys passagers que l'AVE Madrid-Cuenca. És increible que s'hagi pogut dur endevant un projecte com aquest sense un estudi previ i seriós de la seva ocupació i cost económic. Ademés s'han comprat els vagons sense estar la línea acabada. Aquí hi hauria d'haver qualcú que hauria d'anar a la pressó!