No es tracta ara de fer la contrària a ningú perquè sí, però no me diguin que tot aquest bugat de llevar el carrilet bici de les avingudes i fer-ne un altre de traçat alternatiu, 200.000 euros i estira que ve peix, no sigui una pebrada com la Seu, per dir-ho fi. Serà possible que s'ho hagi pensat bé el personal de l'Ajuntament de Ciutat, començant pel senyor Mateu Isern Estela, el batle, i passant per tots els responsables de mobilitat de la capital nostrada? Hi ha cap llei que prohibeixi als ciclistes circular per carrers i places d'onsevulla? Ja sabem que per les autopistes i autovies no hi poden anar els de dues rodes, però per la resta de carrers i vies sí, que jo sàpiga. A què ve eliminar un carril bici que sols servia per evitar el que succeirà a partir d'ara: que qualsevol ciclista podrà anar ben a pler per les avingudes ocupant la seva escapció d'un carril tant de pujada com de davallada, emprenyant els conductors de cotxes que se li aniran acumulant darrere, que per passar-li hauran de fer-se un metre i mig enfora segons el codi de circulació, recordant-se de la santa mare de qualcú, evidentment. Amb el risc afegit d'accidents, que n'hi haurà, atropellaments motivats per les presses, els nervis, que ara no succeeixen precisament per l'existència d'un lloc aposta per anar separats els uns dels altres, cony que no és tan mal d'entendre. Tanta nosa fa? O sols és per desmarcar-se dels criteris de l'equip de la senyora Calvo? Qualcú és de l'opinió que algun ciclista que vulgui davallar a Can Pere Antoni o al passeig marítim anirà a voltar per la plaça del Patins que jo en dic, pujarà per la Mútua Balear, anirà al passeig Mallorca, i d'allà per avall cap a la mar? Ala venga, aniran per les Avingudes com fins ara, claríssim. I al primer i cantat ciclista mort en accident em tornaran a sentir escaïnar. Els déus m'ho vulguin estalviar.
I el carrer Blanquerna altres cinc-centes. Senyors responsables, vostès s'han aturat a demanar al personal que viu o té negocis als carrers dels Oms, Sindicat, Sant Miquel, Jaume II, a veure si els ve de gust que els cotxes hi circulin de bell nou com si res? No importa facin la prova, s'ho poden estalviar, la resposta a tir segur seria que no, en absolut, massa bé està així com està ara, en mancaria d'altra. Això no vol dir que de bon principi no hi hagués protestes dels reaccionaris de tota la vida, que al lleu li saben trobar ossos i troben desastrós qualsevol canvi encara que sigui per a bé, però no provàssiu d'alterar la seva condició actual, que hi podria haver un avalot de conseqüències imprevisibles. Un carrer que no hi puguin passar cotxes, sempre adquireix qualitat tan comercial com humana, impensable entre el fum i renous dels vehicles a motor. Idò a què ve tot aquest trullot del carrer Blanquerna? I repetiré l'argument del paràgraf anterior: No serà amb la intenció de banyar el nas amb saliva (com deim els pagesos quan no volem esser grollers de demés) als criteris de l'equip de l'anterior consistori...?
I referent a santcrists damunt taula i arravataments de caduc nacional catolicisme del passat dia del Corpus, m'estic més callar, que llavors se m'encalenteix la boca i passa el que passa.
Acabar amb una frase que em sacsà de veritat, l'impacte que em causà va ser a prou fort com perquè en prengués nota puntual, deia així: "Excel·lent cosa és tenir la força d'un gegant, però usar d'ella com un gegant és propi d'un tirà". És d'en William Shakespeare.
Faves cuitores
27/07/11 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El batle i els responsables de mobilitat no entenen de matemàtiques. Lis ès impossible entendre que les funcions tenen màxims i mínims. Sobre el tema de la circulació no poden admetre que hi ha millor circulació amb una velocitat màxima de 25 km/hora que amb una velocitat màxima de 50 km/hora, per ells lo "lògic" ès que hi hagi més circulació a 50 km/hora que a 25km/hora. També passa lo mateix amb l'aire acondicionat, creuen que ès millor una temperatura de 18 graus, de 20 graus, o de 22 graus que una temperatura de 26 o 27 graus a l'estiu.
fer la contra
"fer la contrària a ningú" o "fer el contrari a ningú"?