eleccions 22M
Gestió i crisi econòmica
Bauzá no ho tindrà gens senzill. Les arques de la Comunitat estan seques i ha de posar en marxa una nova praxi política tendent a impulsar mesures per ajudar a superar la crisi econòmica. El principal actiu de què disposa és que segments socials importants, començant pels empresarials, necessitaven un canvi que creàs un nou ambient social. Només l'aparició d'un nou tarannà al Consolat de la Mar pot ser un revulsiu perquè millori l'activitat econòmica. Així ha passat sempre quan s'han produït alternances en el Govern.
Un altre factor és que Bauzá no tindrà gaire problemes amb l'oposició, almanco a curt termini. L'esquerra ha quedat tan tocada pels comicis que necessitarà molts de mesos per recuprar-se'n. A sobre, una més que previsible arribada del PP a Moncloa enfortirà encara més Bauzá.
Si actua amb prudència, tacte i tolerància, el marratxiner té un gran actiu a favor seu: tard o d'hora les Balears i el conjunt de l'Estat han de sortir de la crisi, i això passarà durant la present legislatura. Si enforteix l'equilibri social, el líder del PP es podrà presentar a les eleccions del 2015 mostrant com a principal realització la superació dels anys dolents, que tant de mal han fet i fan encara a l'Arxipèlag.
Però si Bauzá imprimeix a la seva praxi un ritme poc centrat i massa dretà, si crea conflictes en comptes d'apaivagar-los, es crearà problemes ell tot sol. En aquest sentit, és bo que analitzi a fons l'etapa del canyellisme, que es va caracteritzar per saber defensar els valors i els interessos dels balears sense crear més conflictes que els imprescindibles. Diuen que Bauzá parla molt amb Cañellas i també que el bunyolí ha vist en ell un continuador de la seva obra. El temps ho dirà. Però, si torna un neocanyellisme, això significa fer les coses a poc a poc, un estil de fer política que es trencà quan Matas asssolí la presidència.
També a Opinió
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Amb els receptaris neolliberals que apliquen el PP i PSOE hi ha crisi per 15 anys i una possible davallada a l'eurito o a la pesseta l'any 2014 per afegir al banyat i multiplicar el deute que haurem de pagar en euros dels d'ara. Aquests en menys de mig any estaran igual de cremats que el senyor Cameron, o els governs grecs que mirau per on estan en un desastre pitjor després del pas de la dreta i dels pseudosocialistes.
Jo no crec que la sortida de la crisi tengui lloc durant aquesta legislatura.