Armengol s'enfrontà ahir amb el debat de política general sabent que la via connectora que impulsa hi seria motiu d'estirades. Contraatacà recordant la tudadissa i la corrupció de l'etapa del PP en el poder. El problema de la nova infraestructura, però, és un altre: obeeix a la necessitat de donar solució al fet que el model de ciutat ideat per Jaume Matas quedà segellat amb l'edificació de l'hospital de Son Espases, per una banda, i del palau de congressos per l'altra. Ara, la via connectora amb Son Espases ja en funcionament es fa imprescindible per a la ciutat. Tard o d'hora s'haurà de construir, agradi o no agradi, i per molta constestació que aixequi, de la mateixa manera que el metro haurà d'arribar al macro edifici.
Matas deixà el seu segell marcat quan partí, no tan sols per les autopistes i el metro que construí, sinó també perquè va atorgar la concessió del super hospital. El nou Govern d'Antich es trobà entre l'espasa i la paret. La concessionària de Son Espases és ACS, presidida per Florentino Pérez. És fàcil intuir les plorades que degué pegar per Madrid perquè el Govern balear no li prengués la jugueta. Volia un hospitalarro en un lloc mal comunicat i el va tenir. Era el 2007. L'any següent, contractà Cristiano Ronaldo per 97 milions, el fitxatge més car de la història del futbol. Tenint en compte els nivells en què es mou Florentino per devers el Manzanares, era impossible que el PSIB aturàs Son Espases. Era cantat que el nou centre mèdic de referència s'alçaria al lloc designat per Matas, per molt que Armengol s'hi oposàs en el seu moment. Ahir, Francina defensà la seva via connectora, un esforç de pragmatisme, ateses les circumstàncies, i pegà fort a les dèries de Matas.
El ple va ser el reflex del que han estat les dues darreres legislatures. La moguda al Consell no s'ha acabat...
El problema de la via connectora
25/02/11 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
però a veure, si ara feim un altre cinturó d'aquí deu anys en farà falta un altre i així successivament, directament, podem convertir tot Mallorca en una autopista i ja ens estalviam diners !!! No seria millor apostar pel transport públic, però de bon de veres, no fent metros inútils que durant l'estiu no serveixen per res !
La QUÈÈÈÈ?