La Conselleria de Mobilitat està fent realitat un dels seus grans objectius: l'electrificació del ferrocarril de Mallorca. Es tracta d'una inversió molt forta que, aparentment, no té la vistositat d'altres iniciatives que surten del no-res. Però aquesta electrificació constitueix una gran passa endavant en la millora de la qualitat del servei. Parlam d'una alternativa ecològica en tots els sentits: evita contaminació, és molt més silenciosa i, en definitiva, és una aposta per la qualitat, que ha de ser la divisa de la Mallorca del futur.
Més que pensar multiplicar la realització de projectes nous, allò important és entendre que la defensa del país implica la millora de les infraestructures que ja hi ha, sigui en matèria de transports, medi ambient o teixit productiu. Una terra escassa de territori ha d'aspirar a gaudir dels serveis millors, però des del respecte i la potenciació del medi natural. L'electrificació del tren és una opció molt cara, però a la vegada intel·ligent i seriosa, que demostra un gran respecte pel futur de la col·lectivitat.
L'impuls del tren elèctric
29/12/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El tram de Sineu a Manacor és el menys contaminant de tots...
Per quan sa implantació des ferrocarril a ses altres illes?
No és que vulgui espanyar la festa, però trob que hem de tenir en compte que a Mallorca obtenim l'electricitat de la combustió del carbó, una de les reaccions més contaminants i que més col·laboren a augmentar la rapidesa del canvi climàtic. El tren elèctric no contamina per allà on passa, però fa que al Murterar la quantitat de diòxid de carboni emesa a l'atmosfera sigui major (com fan les cuines elèctriques, els aires condicionats, la calefacció elèctrica, i tot allò que pagam a Gesa). Si tinguéssim trens solars, o generació hidroelèctrica, podríem acceptar que un tren elèctric contamina menys que un de Diesel. però cremant carbó, i augmentat les transformacioons energètiques (carbó-alternador-transport-motor; comparau amb: gasoil-motor) cadascuna de les quals perd -tuda- un percentatge elevat d'energia, no trob que sigui cap gran idea l'electrificació. El Murterar i el planeta ho patiran.