De la feina dels controladors aeris, en depenen moltes coses, començant per la seguretat del trànsit aeri i fins a nombroses activitats econòmiques. Pocs col·lectius reuneixen tant de poder en tan poques persones, i aquesta circumstància els atorga una situació de privilegi a l'hora de negociar les condicions laborals i professionals. Intermitentment, i quasi sempre aprofitant les puntes del moviment aeroportuari, els controladors replantegen les seves reivindicacions, amb un resultat sempre assegurat: es genera en la població un sentiment de total indefensió.
Aquesta sensació s'ha de confrontar amb una anàlisi freda i rigorosa dels fets, però, tot i això, molt escandalosament perjudicials per als controladors haurien de ser aquestes dades per incitar a la comprensió solidària de la immensa majoria de la ciutadania, i més encara si els mateixos efectes d'una vaga s'aconsegueixen amb unes baixes per malaltia que només el respecte als malalts de bon de veres ens priva de sospitar estratègiques. Aquesta sospita no hauria de prendre cos, perquè això suposaria qüestionar l'honestedat més elemental dels éssers humans.
Vaga amb baixes
L'escalada de baixes per malaltia dels controladors genera un sentiment d'indefensió en la ciutadania
20/07/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La nova normativa redueix els descansos dels controladors, disminueix les dotacions de personal i, sobretot, impulsa els serveis exprés, que es designen amb un interval de poques hores. En ocasions es vulnera la normativa de descansos. A més d'un controlador li han designat un servei exprés a la nit quan ha acabat un torn al matí del mateix dia
Una qüestió és certa: els controladors no haurien de fer més de vuit hores de feina diàries i aquest fet és determinant de la salut. Els futbolistes cobren més i en fan menys. El dia que passa un accident aer, i ses eminències, que es passen la seguretat pels dellonses com és el cas ara, atribueixen les culpes als pilots o controladors.