La llei de Costes i Cap Enderrocat
No és estrany que hi hagi algun hotel que tanqui el pas pel litoral quan la normativa és burlada des de fa 22 anys
Les lleis estan fetes per articular la convivència social, i l'obligació dels governs és fer-les complir a tothom per igual perquè siguin justes. Hi ha excepcions: la llei de Costes, per exemple, és constantment burlada i injustament aplicada des de fa 22 anys.
Els darrers casos coneguts aquí són reveladors. Informàvem ahir que la direcció d'un hotel del Cap Enderrocat ha decidit prohibir el pas per la zona del domini públic després d'haver-hi posat arena, para-sols i gandules. El propietari pot haver-se inspirat en la piscina de Pedro J. Ramírez, a qui ningú no ha retirat el privilegi de fer ús exclusiu de la costa que té davant ca seva.
I no obstant això, s'esbuquen edificacions en aplicació de la llei de Costes, com la can Ganxo, que tenia més de 100 any i estava a un centenar de metres de la mar; o la piscina del doctor Marañón, que fins fa uns mesos estava devora la de Pedro J. És difícil d'entendre com s'aplica la llei. Per aquest motiu, no estranya ningú que apareguin casos com els del Cap Enderrocat.
També a Opinió
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- Golàs a l’Auditòrium de Palma: Jagoba Arrasate puja a l’escenari i emociona tothom amb un ‘bertso’
- Aquí està disponible 'Norats', la sèrie que el nou director d'IB3 no vol que mirem
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.