La possibilitat d'utilitzar les narracions breus com a recurs per a l'ensenyament-aprenentatge és quasi infinita. És una tècnica motivadora molt utilitzada a infantil i que va disminuint el seu ús a mesura que l'alumnat avança cursos a primària, quan es comencen a treballar les novel·les adequades a l'edat, i es torna a recuperar aquest gènere a batxillerat, quan es tracta la literatura en general. Els contes permeten esser contats, llegits i escrits. Escriure contes i fer llibrets amb ells motiva molt l'alumnat; és molt profitós i divertit modificar-los: es poden canviar els animals per persones o a l'inrevés, es pot canviar el final, es pot fer que algun personatge canviï el seu caràcter o la personalitat pel d'un altre, canviar detalls d'un conte, modificar l'ordre cronològic dels fets, intercanviar personatges de diferents contes, afegir personatges, canviar la persona en què es narra el conte, etc.
Revitalitzem els contes
09/06/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
conte = rondalla
Estic d'acord amb tot el que diu l'escrit. El conte, per la seva brevetat, sol anar molt bé per treballar molts dels continguts programats i per apropar els nins, de qualsevol edat, a la literatura. Un recurs més que s'ha de fer servir de totes les maneres que sigui possible.
Només voldria que els contes clàssics es contassin tal com els escriviren els seus autors i que no els almivarassin fins el ridícul. La Caputxeta vermella i la seva padrina acaben dins la panxa del llop, i Fi! Perrault ho va escriure així. Que ara no ens venguin amb caçadors salvadors, llops que tornen bons al·lots o que duen una cremallera a la butza...etc. El pare de na "Pell d'ase", el rei, s'enamora de la seva filla i vol cometre incest. En "Barba Blava" havia escorxat sis dones. En Pulgarcito i els seus germanet foren abandonats pels seus pares al bosc... Els Grimm així ho escriviren, idò que així es contin. Com les rondalles, que na Munar , tan moralista i evitadora de "traumes", volia llevar de les rondalles, els gigantarros caníbals, les bruixotes, les fades punyeteres... tot els que té més saborino i que fa por primitiva, impressiona i atreu més de les rondalles, i que el Mossén va escriure com ningú ho haguera fet! I si no els agrada així, que escriguin o contin contes "bledes", que n'hi ha caramulls. "- Tengo un osito de peluche que se llama Pipo y duerme conmigo ¿sabes? " Ooooogggg!
Toni, ja ho sé veig que has escrit conté també amb é supòs que te'n volies enriure de l'iphone i del senyor apple, conta-li a ell perquè només fan l'iphone amb castellà, i amb anglès jejejje el català el deixen de banda. I tornant al tema del conte, clar que és bàsic i que s'ha de fomentar a totes les edats. Partint del conte es pot treballa globalment totes les àrees, es poden treballar per projectes, i es poden utilitzar els racons d'aula, i això ha de ser un deure d'infantil per convertir-se en un dret de l'alumne per a tota la seva etapa evolutiva dins el món escolar.
Conte sense accent Xisca
El recurs del conté es fonamental
Dramatitzar un conte despres d'haver-lo treballat dins l'aula es fomentar l'us de la memoria als infants, i es una manera de conscienciar i vivenciar d'una forma practica un conté escrit.