Jaume Matas apel·là, en reiterades ocasions en el decurs de l'entrevista que li feren, que era necessari tenir "sentit comú". Ho digué tranquil, amb una barra impressionant. Comentà, per adornar les seves intervencions, que el que li demanava la periodista es podia entendre millor si, repetesc, s'aplicàs més sentit comú. Si aquesta entrega periodística tingué moments reiteratius de vergonya per les respostes de Matas, aquesta constant reivindicació de la sensatesa fou una de les que més em cridà l'atenció. Aquesta i una altra invocació al temps: "si això es mira trenta segons...", digué un cop i un altre. Jo li hauria demanat què entenia ell per sentit comú (i si tot era tan fàcil que en trenta segons es veuria la llum, vol dir que tots, absolutament tots, som coiós): és tenir sentit comú tirar endavant una obra que ni tan sols figurava en el Pla Director de Transports, com és el metro, anunciada amb total improvisació i rebentant temps i pressupost? És tenir sentit comú que, endemés, s'acabàs amb deficiències i el metro s'anegàs, literalment, quan caigueren quatre gotes? És tenir sentit comú fer una obra faraònica com el Palma Arena, ple de problemes d'adaptació, de deficiències estructurals, pagat a preu de canari jove? És tenir sentit comú dir que una obra pot començar costant 100 i pot acabar per costar 1.000, tal com va dir en Matas, tot justificant les seves desviacions de pressupost, i dient que hi havia molts casos similars? És tenir sentit comú fer ostentacions reiterades de consums sumptuaris que tenen poca connexió amb la feina honrada d'uns sous, per molt elevats que siguin, sense que es tenguin altres vies similars d'ingressos? És tenir sentit comú dir que cobrava en negre un lloguer perquè els llogaters, pobres, no haurien pogut pagar en blanc?
Jo hauria demanat a Matas...
Palma11/04/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
i tambè va defensar la reforma de Son Dureta i acabar defensant Son Espases. Quina hipocresia ¡¡¡¡
Avui vespre abans de ficar-te al llit amb n'Elvis li demanes com veus el futur. No el vostre, si no el nostre. Més valdria callessis, estas a l'alçada dels que han robat a n'aquesta terra. Pocavergonya. A Manera ni els seus alumnes el volgueren de rector de la UIB. Esser un ric d'esquerres és el que vull quan sia gran.
Sempre parla qui hauria de callar. Aquesta senyora es vengué a ella mateixa un munté de milions de pessetes en medicaments quan era consellea de Salut. Ai, la hipocresia de lesquerra. I no en parlem del seu home, actual conseller d?Hizenda, que fa xantatge als acreedors mediàtics censurat les informacions o els articles que no li agraden. Ai, sepulcres emblanquinats!